وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    در حالی که در شهر تهران نسبت به مدیریت ریسک مخاطرات زمین بی‌توجهی شده و، رییس پژوهشکده علوم زمین از شناسایی گسل جدید در بین بزرگراه‌های حکیم و همت با توان لرزه‎زایی بالا خبر می‌دهد اما عضو شورای شهر این مسئله را انکار می کند.
     

     
    به گزارش تیتر شهر؛ در حالی که در شهر تهران نسبت به مدیریت ریسک مخاطرات زمین بی‌توجهی شده و ساختمان‌های بلندمرتبه و سازه‌های حساس در اطراف گسل‌ها ساخته شده است، رییس پژوهشکده علوم زمین از شناسایی گسل جدید در بین بزرگراه‌های حکیم و همت با توان لرزه‎زایی بالا خبر می‌دهد.
     
    هر چند که زلزله در ایران همواره با تخریب و تلفات انسانی همراه بوده است ولی یکی از نگرانی‌های محققان علوم زمین و زلزله شناسان، زمین‌لرزه‌ در کلانشهر تهران است؛ چراکه علی رغم وجود گسل‌های فراوان،‌ بلند مرتبه سازی در آن بدون رعایت حریم گسل‌ها به شدت رواج درد.
    این در حالی است که دکتر مرتضی طالبیان رییس پژوهشکده علوم زمین خبر از شناسایی گُسل جدید در تهران حوالی پردیسان و برج میلاد خبر می‌دهد و متاسفانه در گذشته گفته شده که مطالعات به طور کامل برای ساخت برج میلاد صورت گرفته است.
     
     در این خصوص خبرنگار تیتر شهر به سراغ یکی از حامیان قالیباف در شورای شهر رفت و انتقادات مختلف راجع به وجود گسل در زیر برج میلاد را با او در میان گذاشت.  اقبال شاکری. عضو و رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در خصوص عدم مطالعه دقیق پروژه های شهری گفت: صحبت های عنوان شده در مورد برج میلاد دقیق نیست . بهترین کار این است که این مطالب در مجامع مهندسی طرح شود و در آنجا بررسی شود. 
     
    وی افزود: مطالعات طراحی، صد در صد در کشور به نحو خوبی انجام می شود. مطالعاتی که رویش اصرار داریم و انتقاد می کنیم مطالعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است. 
    شاکری در ادامه با طرح این مسئله که ما مطالعات دقیقی بر روی مسائلی چون ترافیک نداریم گفت: ما میگوییم این سازه در این نقطه با بهترین سطح ساخته می شود؛ اما بعد از 6 ماه، ترافیک آنجا چندین برابر می شود؛ ما وقتی می گوئیم کمبود مطالعات وجود دارد منظور نبود این گونه پیوست ها است. 
     
    رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران ادامه داد: اگر کسی بخواهد در طراحی های سازه ها کم بگذارد اصلا زندگی مردم را با خطر مواجه می کند. ما قبول داریم یک چیزهایی در زندگی مردم کم است ولی نه مطالعات فنی مهندسی بلکه مطالعات اجتماعی، ترافیکی و اقتصادی که خیلی از این طرح ها این سه انجام نشده است. 
     
    شاکری در خصوص نبود پیوست های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی در پروژه های شهری گفت: علتش این است که پول خوبی به مشاور برای این مسائل نمی دهند.
    وی درمورد گسل برج میلاد عنوان کرد: گسل ها امروزه شناخته شده اند و هرکجا هر چیزی که بسازند اگر روی گسل باشد به سازنده ها اعلام می کنند. این گونه نیست که این گسل ها پنهان باشد؛ در سال گذشته  در شورای شهر تهران نقشه هایش تصویب شد منتها برای اینکه تشویش لفکار عمومی نشود به مردم نمی گوئیم.
     
    عضو شورای شهر چهارم افزود: ما در حال حاضر می دانیم چندین پلاک در آن نوار گسلی یا ساختمان مهم وجود دارد و به مراجع مربوطه اعلام کرده ایم؛ بنابراین الان هر کسی بخواهد هر چیزی بسازد اگر در آن پهنه  قرار بگیرد طبق قانون معاونت شهرسازی موظف است اعلام شود که در آن جا گسل داریم و اصلا ساختمان های مهم و بلندمرتبه را اجازه نمی دهند که آنجا ساخت و سازی داشته باشند.
     
    وی در پایان گفت: ما باز هم  جلوی نشر افکار حرفه ای به نفع مردم را نمی گیریم. اگر هر استاد و کارشناسی نظری دارد برای ما ارسال کند. ما سریعا بررسی می کنیم.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی