وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه توجه به مسائل فرهنگی و تفریحی به زنده شدن دوباره کرمانشاه کمک می‌کند، گفت: مسئولان در بازسازی کرمانشاه معماری اسلامی، ایرانی و بومی رعایت کنند.

     

    احمد مازنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در نظر گرفتن مسائل فرهنگی، اجتماعی و بومی در بازسازی مناطق زلزله‌زده را ضروری دانست و گفت: بازسازی شهرهای آسیب‌دیده باید با رعایت اصول علمی صورت بگیرد و به‌یقین رعایت معماری، اسلامی، ایرانی و بومی نیز از زیرشاخه‌های این اصول علمی به شمار می‌آیند.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه بازسازی منازل زلزله‌زدگان باید در اولویت کاری ارگان‌های مسئول باشد اما به‌یقین نباید از احداث بناهایی فرهنگی همچون فرهنگسرا، کتابخانه، سالن‌های سینما و تئاتر با حفظ هویت تاریخی و بومی منطقه چشم‌پوشی کنند.

    وی تاکید کرد: هارمونی شهر کرمانشاه و شهرها و روستاهای اطراف، پس از بازسازی نباید با فرهنگ و نوع زندگی بومی آن‌ها در تناقض باشد؛ درواقع کرمانشاه باید طوری بازسازی شود که هر فرد در بدو ورود به آن متوجه تفاوت‌هایش با دیگر شهرها همچون تهران شود.

    مازنی با بیان اینکه مسئولان در بازسازی باید از متخصصان تمامی حوزه‌ها همچون فرهنگی، اجتماعی و مذهبی کمک بگیرند، ادامه داد: متاسفانه در اکثر امورات، موضوعات و زیرساختارهای فرهنگی مغفول می‌ماند اما اگر در بازسازی‌ها امنیت‌خاطر اقشار مختلف و بومیان این شهر در  نظر گرفته شود می‌توان به فراموشی زودتر تلخی این حادثه امیدوار شد.

    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با اعتقاد به اینکه، توجه به مسائل فرهنگی و تفریحی به زنده شدن دوباره استان حادثه‌دیده کرمانشاه کمک می‌کند، گفت: مسئولان باید در تمامی مراحل کار بازسازی به این مهم وقع نهاده و برای مردم برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی در نظر گرفته وبه جامعه آن‌ها شادی تزریق کنند.

     

    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، توسعه فرهنگی را ضرورتی اجتناب ناپذیر در بازسازی شهرهای آسیب دیده در پی زلزله اخیر کرمانشاه دانست و گفت: معماری کرمانشاه باید متناسب با شرایط جغرافیایی و بومی آن صورت گیرد.

     

    خانه ملت؛ طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن مسائل فرهنگی، اجتماعی و بومی در بازسازی مناطق زلزله‌زده، گفت: انجام اقدامات کارشناسی و پژوهشی در کار بازسازی مناطق زلزله‌زده و استفاده از نظرات تشکلات غیردولتی به بازسازی حرفه‌ای و استاندارد کمک شایانی خواهد کرد.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در اکثر امورات، موضوعات و زیرساختارهای فرهنگی مغفول می‌ماند اما اگر در بازسازی‌ها امنیت خاطر اقشار مختلف و بومیان این شهر در نظر گرفته شود می‌توان به فراموشی زودتر تلخی این حادثه امیدوار شد.

    وی با تأکید بر اینکه بهتر است؛ ارگان‌های ارتش و سپاه با سازمان‌های فرهنگی برای بازسازی کرمانشاه و شهرها و روستاهای اطراف آن هماهنگ شوند، توسعه فرهنگی را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در بازسازی شهرهای آسیب‌دیده در پی زلزله اخیر کرمانشاه دانست.

    سیاوشی شاه‌عنایتی ادامه داد: مردم کرمانشاه ریشه‌های فرهنگی و هنری بسیار قوی دارند و مشاهده تصاویر نواختن سازهای پرسوز و غم بر خرابه‌های خانه‌هایشان یا در چادرهایشان در فضای مجازی، تصدیق‌کننده این امر است لذا توجه به مسائل فرهنگی و هنری در بازسازی زیرساخت‌های این شهر اهمیت فراوان دارد تا جایی که مسئولان باید علاوه بر فرهنگسرا، مساجد، سینما و سالن تئاتر به فکر احداث فروشگاه‌های کتاب نیز باشند.

    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بافت شهری و معماری کرمانشاه باید با تهران یا یک استان شمالی تفاوت کند و مسائل فرهنگی آن‌ها در این شهر لحاظ شود مسئولان را به رعایت و توجه به این امور فراخواند./

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی