وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست سید محمدعلی افشانی، شهردار تهران و با حضور ‌محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری‌، محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل شد.

     

    به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،علی اشراقی با اشاره به طرح توجیهی ایستگاه مشترک خطوط مترو و راه آهن در منطقه 20 گفت: این منطقه شامل شهرری، جنوبی ترین منطقه شهری شهرداری تهران با سابقه و قدمت بالا است و اماکن و عناصر تاریخی با ارزش تاریخی – مذهبی در این منطقه قرار دارد.
    وی ادامه داد:شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و متروی شهرداری تهران در نظر دارند از اراضی محدوده ای به مساحت تقریبی 17 هکتار که محاط به شبکه بزرگراهی و خطوط ریلی است،  برای احداث فضاهای تاسیساتی– تجهیزاتی و خدمات اداری پشتیبان بهره برداری کنند. لذا با ارائه گزارش توجیهی و امکان سنجی تقاضای تغییر زیر پهنه آن از G111 به S212   مطرح شده است.
    پس از توضیحات مشاور تهیه کننده طرح، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شهردار منطقه 20 و مدیرکل راه شهرسازی استان تهران با این طرح موافقت کردند. از جمله دلایل توجیهی طرح اشاره به کاهش بارترافیکی ایستگاه فعلی راه آهن تهران، توزیع بهتر مسافران ورودی به پایتخت و ایجاد حمل و نقل یکپارچه با نظریه کارگروه فنی مبنی بر صرفاً اصلاح زیر پهنه در مساحت تقریبی 4 هکتار به 222S برای احداث مجموعه ایستگاه تبادل سفر مشترک راه آهن- مترو شامل ( مستحدثات اداری و خدماتی و تامین حداقل 2200 واحد پارکینگ با رعایت حرائم و ضوابط قانونی مربوط به خطوط ریلی) بود.
    بنا بر این گزارش، مقرر شد مابقی محدوده کماکان زیر پهنه G111  باقی بماند اما احداث خطوط ریلی در بخشی از آن بلا مانع باشد. ضمناً شرط اقدام به این موافقت نیز اخذ نظر مثبت و تایید شورای هماهنگی ترافیک شهر تهران و پیوست مطالعات ترافیکی است .
    اشراقی در ادامه افزود: در این جلسه طرح موضعی اراضی قلمستان واقع در منطقه 11 شهرداری تهران نیز مورد رسیدگی قرار گرفت. وسعت تقریبی محدوده 3 هکتار است و طی فراخوانی مسابقه ای برای  طرحی شهری مطلوب برگزار شد. طرح نهایی با توضیحات مشاور تهیه کننده طرح و شهردار منطقه 11 مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با نظریه کارگروه فنی مبنی بر رعایت تراکم حداکثر 315٪ در 8 طبقه روی  زمین و به صورت مسکونی و سایر سطوح خدماتی موافقت به عمل آمد. همچنین مقرر شد طرح معماری مجموعه به تایید حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران برسد.
    در ادامه جلسه با طرح پیشنهادی شهرداری منطقه 2 موافقت به عمل آمد. طرح ناظر بر این بود که در محدوده ای به وسعت تقریبی 8 هکتار خطوط و دکل های فشار قوی برق جمع آوری و به زیر زمین منتقل شوند. البته با نظریه کارگروه فنی مشروط به اینکه اراضی و املاک با کاربری مسکونی طرح در مالکیت بخش های حاکمیتی و عمومی نباشد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی