وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

     مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان از برگزاری اولین کنفرانس ملی تاب‌آوری شریان‌های حیاتی و زیرساخت‌های عمرانی در کرمان خبر داد.

    به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی کرمان، محمدمهدی بلوردی گفت: با توجه به اهمیت کاهش خطرپذیری بلایا در بحران‌های طبیعی در زندگی آحاد جامعه و پیشبرد اهداف موردنظر در خصوص علمی کردن آن، نیاز به کار علمی در ابعاد مختلف در سطوح ملی و بین‌المللی وجود دارد.

    محمد مهدی بلوردی

    وی با اشاره به اینکه کاهش خطرپذیری بلایا و تاب‌آوری بخشی از توسعه پایدار در حوزه‌های محیط‌زیست، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است، عنوان کرد: تاب‌آوری به معنی توانایی یک سیستم یا جامعه در معرض خطر برای مقاومـت، جـذب، پوشـش و بـازتـوانی در برابـر اثـرات یک مخاطره در زمان مناسب و به‌طور کارآمد شامل محافظـت و مرمـت سـاختارها و عملکردهـای اساسـی و حیـاتی است.

    وی گفت: در راستای دستیابی به توسعه پایدار شهری؛ فرآیندهای مقاوم‌سازی شهرها در مقابل مخاطرات طبیعی، کاهش آسیب‌پذیری ساختارهای حیاتی و مدیریت، کاهش خطرپذیری بلایا به‌صورت سیستماتیک در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

    وی افزود: به همین منظور، نخستین کنفرانس ملی تاب‌آوری شریان‌های حیاتی و زیرساخت‌های عمرانی باهدف گرد هم آوردن جامعه دانشگاهی، محققان و پژوهشگران به‌منظور تبادل و به اشتراک‌گذاری تجارب و نتایج تحقیقات خود در مورد تمام جنبه‌های تخصصی تاب‌آوری شریان‌های حیاتی و زیرساخت‌های عمرانی برگزار می‌گردد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: این کنفرانس فرصتی را برای ارائه و بحث در مورد جدیدترین نوآوری‌ها، روندها، نگرانی‌ها و چالش‌های عملی مواجه شده و راه‌حل اتخاذشده در زمینه فوق‌الذکر، فراهم می‌کند.

    بلوردی تصریح کرد: توسعه پایدار شهری، بهسازی و مقاوم‌سازی، تاب‌آوری شریان‌های حیاتی، تاب‌آوری سازه‌ها و سیستم‌ها، مصالح و فناوری‌های نوین، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، اقتصاد و تاب‌آوری و حمل‌ونقل از اصلی‌ترین محورهای اولین کنفرانس تاب‌آوری شریان‌های حیاتی زیرساخت‌های عمرانی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: محققان این عرصه می‌توانند تا ۱۵ آذرماه ۱۳۹۶ آثار علمی خود را به این همایش ارسال کنند.

    وی تصریح کرد: ۲۰ آذر نتایج داوری اعلام خواهد شد و در روز ۵ دی‌ماه ۱۳۹۶ همزمان با سالروز زلزله دلخراش بم کنفرانس برگزار می‌گردد.

    وی تأکید کرد: با افتخار از تمامی متخصصان، کارشناسان، دانشجویان، پژوهشگران و دانشمندان مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی دعوت به عمل می‌آورد مقالات خود را که حاوی جدیدترین دستاوردهای علمی و پژوهشی در محورهای اصلی کنفرانس و یا زمینه‌های مرتبط می‌باشد به‌صورت فردی و یا مشارکت گروهی به دبیرخانه کنفرانس به نشانی ncrci@bhrc.ac.ir ارسال نمایند و علاوه بر این، علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند بدون ارائه مقاله به‌عنوان شرکت‌کننده آزاد از این رویداد علمی استفاده کنند.

    وی گفت: با توجه هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC کلیه مقالات پذیرش شده به‌صورت رایگان در ISC نمایه خواهند شد و به شرکت‌کنندگان گواهینامه isc و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی  اعطاء می‌شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی