وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    لزوم فرهنگسازی در راستای مشارکت مردم در کاهش تخلفات ساختمانی
     
    رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نحوه مشارکت مردم در کاهش تخلفات ساختمانی بسیار مهم است و باید در این زمینه فرهنگسازی شود.

    به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، شیرین طغیانی در کارگروه تخصصی کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون موضوع کمیسیون ماده 100 اظهار کرد: جلسه فوق العاده کارگروه مرتبط با کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور متخصصانی در زمینه موضوعات شهرسازیبرگزار شد و در ادامه موضوعات تخلفات ساختمانی به نوعی بر ماده 100 متمرکز شد.

    وی با بیان اینکه موضوع کارگروه بیشتر بر محور تخلفات ساختمانی، طیف تخلفات ساختمانی، انواع آن و  پیرامون افزایش یا کاهش تخلفات ساختمانی در سال های اخیر بود،  اضافه کرد: گزارش کاملی از اتفاقات صورت گرفته در کمیسیون های ماده 100 از سوی نماینده کمیسیون ماده 100 در این جلسه ارائه شد.

    رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: درآمد حاصل از کمیسیون ماده 100 در این جلسه مورد بحث قرار گرفت که البته درآمد حاصل از کمیسیون ماده 100 درآمد چندانی برای شهرداری نیست.

    وی با اشاره به بحث و بررسی پیرامون مشکلات مردم با کمیسیون ماده 100 ادامه داد: مشکلاتی که گاهی اوقات به دلیل عدم شفافیت قوانین اتفاق می افتد و به نظر می رسد که مردم به دلیل ندانستن قانون یا عدم شفافیت آن دچار مواردی می شوند که مدتی بعد به عنوان تخلف ساختمانی شناخته می شود و شاید پرونده آنها به کمیسیون ماده 100 برود.

    طغیانی با اشاره به ارائه گزارشی در زمینه عدم وحدت رویه در مناطق مختلف در برخورد با تخلفات و عدم رصد تخلفات در لحظه ای که تخلف صورت می گیرد و پس از انجام آن به کمیسیون ماده 100 رجوع پیدا می کند، تاکید کرد: مجموعه ای از این موضوعات در این جلسه ارائه شده و مباحث بسیاری در مورد مبنای اتفاق تخلفات مطرح شد.

    وی با تاکید بر اینکه تخلفات ساختمانی در زمینه های مختلف در شهر صورت می گیرد و در پایان هر سال شاهد طیف وسیعی از این تخلفات در شهر هستیم و این موضوع در یک دوره زمانی می تواند به میزان بسیاری روی کیفیت شهر اصفهان به عنوان شهری تاریخی و فرهنگی تاثیرگذار باشد و اتفاقاتی که صورت می گیرد با توجه به ماهیت و ذات کارهای ساختمانی، معماری و کالبدی اتفاقاتی نیست که بتوانید زودتر از یک دوره 30، 40 و یا 50 ساله بازگشتی داشته باشید.

    رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نحوه مشارکت مردم در کاهش تخلفات ساختمانی بسیار مهم است که به نظر بنده کمتر در این زمینه کار شده است و بسیاری از مردم احساس می کنند شاید تخلفاتی که تحت عنوان تخلف شناخته می شود، چندان هم تخلف نباشد و یا تاثیر چندانی بر روی شهر ندارد و باید در راستای مشارکت مردم در کاهش تخلفات ساختمانی فرهنگ سازی شود و از مردم به عنوان عناصر بسیار مهم در این مشارکت استفاده شود و به دنبال این امر مهم می توانیم کارهایی انجام بدهیم که در مرحله اول تخلفات را کنترل کنیم و در فرایند بعدی بتوانیم به عنوان یک طیف با آن برخورد کنیم.

    وی اظهار کرد: با فرهنگسازی در این زمینه می توانیم سطح طیف هایی از تخلفات ساختمانی که در دید بیشتر قرار داشته و تاثیر بیشتری دارند را کاهش بدهیم و باید بدانیم شهری که در آن زندگی می کنیم، شبیه کشتی است و تخلفات ساختمانی شبیه سوراخی است که در این کشتی ایجاد می کنیم و اگر غرق شویم، همه با هم غرق می شویم.

    طغیانی اضافه کرد: رسیدگی به این امر مهم در دستور کار کارگروه مرتبط با کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان قرار گرفت و قرار شد بسته هایی را در این زمینه به شهرداری ارائه کند و بدون قرار گرفتن در مقابل مردم و برخورد قهری با آنها یک برخورد فرهنگی و در یک ارتباط دوسویه با مردم داشته باشد تا نتایج آن را در یک دوره شاید 10یا 15 ساله در سیما و منظر شهری شاهد باشیم.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی