وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    محسن هاشمی تحت تاثیر شهرسازی کشورهای عربی

    گروه جامعه جهان نیوز: محسن هاشمی  به مدت 13 سال به عنوان ریاست هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت متروی تهران بوده و اینک نیز رئیس شورای شهر تهران می باشد.

    به گزارش جهان نیوز، گرچه محسن هاشمی با مخالفت صریح خاتمی و برنامه ریزی اصلاح طلبان از شهردار شدن در تهران بازماند ولی به عنوان رئیس جدید شورای شهر تهران همچنان یکی از موثرترین چهره ها در اداره آینده پایتخت محسوب می شود.

    وی درباره مدیریت شهر تهران نظرات و دیدگاه های خاص خود را نیز دارد و در اینباره از بسیاری از اصلاح طلبان حاضر در شورای شهر تهران یک سر و گردن بالاتر محسوب می شود.

    با این وجود به نظر می رسد که اولین دغدغه ها و چگونگی مدیریت شهری محسن هاشمی از دهه هفتاد و همزمان با پذیرفتن برخی مسئولیت های کلان و همچنین شروع برخی سفرهای خارجی در او شکل گرفته است.
    همچنانکه آیت الله هاشمی در بخشی از کتاب خاطرات خود نیز در سال 70 نوشته است: "محسن از سفر به کشورهاى جنوب خلیج فارس مراجعت کرد و گزارشى از مذاکرات با رؤساى عربستان، کویت، عمان، قطر، امارات و بحرین داد؛ تحت‌تأثیر شهرسازى آنها قرار گرفته است"

    در هر صورت محسن هاشمی در آخرین گفتگوی تفصیلی خود برای اداره پایتخت معتقد است: یکی از راه حل های اساسی اولویت دادن به حل مشکل ترافیک و بخش قابل توجهی از آلودگی هوا در تهران، توسعه حمل ونقل عمومی انبوه بر است، راهی که تمامی کلانشهرهای توسعه یافته جهان طی کرده اند و در طرح جامع حمل ونقل تهران نیز پیش بینی شده است هم اکنون حدود 20 میلیون سفر روزانه در تهران صورت می گیرد که بایست نیمی از آن توسط شبکه انبوه بر عمومی یعنی مترو صورت پذیرد تا ترافیک و پیامد آن آلودگی هوا کاهش یابد، اما سهم مترو از این بخش درحال حاضر حدود یک چهارم استاندارد است یعنی ما برای اینکه بتوانیم حمل ونقل تهران را استاندارد کنیم باید ظرفیت مترو به 4 برابر سهم کنونی افزایش یاید، البته زیرساخت های بخشی از این ظرفیت جدید در طول دهه گذشته ایجاد شده است اما هنوز واگن، تجهیزات فنی ثابت ومتحرک، نیرو رسانی وسایر امکانات پشتیبانی لازم برای چنین ظرفیتی فراهم نشده است که باید تکمیل گردد.

    وی همچنین گفته است: ما باید ۱۲ خط مترو داشته باشیم و ۱۰ میلیون نفر را با این روش جا به جا کنیم، ۵ میلیون نفر هم با اتوبوس جا به جا می شوند که مجموعا ۱۵ میلیون نفر می شود که می تواندحجم ترافیک را به طور چشمگیری کاهش دهد.در بخش اتوبوسرانی باید این شبکه را بر مترو عمود کنیم که برای رسیدن به این مرحله، باید بین ۷ تا ۹ هزار اتوبوس به شبکه ناوگان اتوبوسرانی و ۳ هزار واگن داشته باشیم، ما در حال حاضر تونل و ریل ها را ساخته ایم اما واگن نداریم که افزایش واگن می تواند زمان رسیدن آن را به ۳ دقیقه کاهش دهد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی