به گزارش تیترشهر: از کیفیت پایین خودروهای داخلی مدتهاست که مردم شکایت دارند، حتی زمانی کمپین «نه به خودرو بی کیفیت داخلی» را راه انداختند اما صدایشان به گوش هیچ مسئولی نرسید.
شاید هم به گوش مسئولان رسید اما خود را به نشنیدن زدند. حالا اما یک نفر از همان مسئولان پیدا شده که می خواهد یک تنه مقابل مافیایی بایستد که همه سمت آن هستند.
مافیایی که آنقدر قدرت دارد که در شب اجرای قانون خروج خودروهای فرسوده، آن را در هیأت دولت وتو می کند. مافیایی که می تواند هر قیمتی روی خودروههای بیکیفیت داخلی بگذارد.
مافیایی که خودروی بی کیفیت داخلی را گرانتر از با کیفیت ترین خودروهای ژاپنی عرضه می کند و کک کسی هم نمی گزد.
اما عیسی کلانتری مدتی است که تصمیم به مقابله با این مافیا گرفته است. او به سوخت غیر استاندارد و ساخت خودرو غیر استاندارد گیر داده و می گوید: هر کامیون به صورت میانگین به جای ۳۰ لیتر، ۷۰ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر گازوئیل مصرف میکند. وقتی وارونگی دما اتفاق میافتد بزرگترین عامل آلودگی هوا ذرات کمتر از ۲.۵میکرون سوخت وسایل نقلیه هستند.
وی با بیان اینکه زور کسی در کشور به مافیای خودروسازی نمیرسد، گفت: خودروهایی تولید میشود که مصرف سوخت بالاتر از استاندارد و سوختی پایینتر از استاندارد دارند. شاید حتی زور رئیس جمهور نیز برای جلوگیری از تولید این خودروها نرسد. در دولت قبل تصویب شد که خودروهای فرسوده باید به ازای خودروهای جدید از رده خارج شوند اما به دلیل قدرت صنعت خودروسازی در کمتر از یک ماه این مصوبه لغو شد. در این شرایط نباید انتظار هوایی پاک داشته باشیم.
کلانتری در پایان با بیان اینکه اگر مردم اطلاعات کافی داشته باشند و وارد این موضوع شوند، این صنعت عقب نشینی میکند، گفت: بخشی از آلودگی هوا به دلیل وجود ریزگردها است. دلیل اینکه مردم بیشتر روی ریزگردها حساس هستند این است که آنها را میبینند، اما ریزگردهای شیمیایی و تولیدات غیر استاندارد که با زور به مردم تحمیل میشود، بیشتر به آنها آسیب میرساند. محیط زیست نمیتواند در مقابل فشارهایی که از بیرون وارد میشود مقاومت زیادی داشته باشد. با اینکه اعلام کردیم جلوی تولیدات غیر استاندارد را خواهیم گرفت اما باز به لابیهای صنعتی برخورد میکنیم و با بهانههایی مانند حمایت از تولید داخل که به قیمت جان مردم انجام میشوند روبرو میشویم.