وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    معمار شهر - به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ سید محمود دستغیبی افزود: طرح جوانی جمعیت ازجمله اقدامات انجام شده در کشور و استان برای خانه دار کردن زوج‌های جوان است که آئین واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط این طرح همزمان با دهه امامت و ولایت در استان برگزار و افزون بر هزار قطعه زمین واگذار شد.

    وی با بیان اینکه به تازگی اصلاحیه‌ای در زمینه یکی از شرایط طرح جوانی جمعیت لحاظ شده است افزود:براین اساس زمان تولد فرزند سوم به بعد از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به ۲۴ مهر ۱۴۰۰ تقلیل یافته و خانواده‌هایی که دارای حداقل ۴ فرزند کمتر از ۲۰ سال باشند با شرایط جدید می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند.

    دستغیبی اضافه کرد: در این طرح هیچ وجهی برای واگذاری زمین دریافت نمی‌شود، اما هزینه‌های آماده سازی، چون اجرای معابر و تاسیسات زیربنایی و آب و برق دریافت می‌شود در این طرح پس ازانعقاد قرارداد با متقاضی با ۲ سال تنفس در اقساط ۸ ساله هزینه‌ها وصول می‌شود و بعد از پرداخت کل هزینه‌ها در هر مقطعی توسط متقاضی زمین به زوجین به صورت مشاعی واگذار می‌شود.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان از مسکن خود مالکی هم گفت و افزود: این طرح فرصتی مناسبی برای هم استانی‌ها در شهر‌ها و روستا‌های استان است افرادی که پروانه ساختمانی را دریافت کنند مشمول تسهیلات پیش بینی شده در این طرح می‌شوند.



    دستغیبی نوسازی بافت فرسوده را از دیگر طرح‌ها عنوان کرد و افزود: پارسال وزارت راه شهرسازی بسته تشویقی ۱۹ بندی را با هدف رونق ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده ابلاغ کرد که از جمله بند‌های آن افزایش طبقات ساختمان از یک تا دوطبقه بسته به موقعیت ملک است.

    وی با اشاره به اینکه مجوز حذف پارکینگ از دیگر موارد مطرح شده بود اظهار داشت: در حال حاضر برای کاربری ساختمان‌های مسکونی حذف پارکینگ ممنوع است، اما در بسته تشویقی برای تسهیل و رونق ساخت و ساز ۲۵ درصد حذف پارکینگ را مجاز اعلام کرده است.

     مدیرکل راه و شهرسازی استان عنوان کرد: با توجه به ضوابط بَرِ (عرض) ساختمان حداقل باید ۲۰ متر تا در حیاط یا در پارکینگ فاصله داشته باشد، اما در بسته تشویقی این محدودیت لحاظ نشده، و درصورتی که با ۲ در پارکینگ ظرفیت ۱۰۰ درصدی پارکینگ تامین شود قانون حداقل عرض ۲۰ متر لحاظ نمی‌شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی