وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    در راستای استفاده از طرح‌های جذاب، کم هزینه و خلاقانه در شهرک فرشتگان، کارفرمای این پروژه فراخوانی را برای دعوت از معماران در راستای اجرای محوطه اطراف شهرک منتشر کرد.

     کارفرمای این پروژه در توضیح نحوه ارائه آثار به این مسابقه بیان کرد: در حال تجهیز شهرکی در حوالی کردان هستیم و برای دیوار دور شهرک، دیوارهای جداکننده شهرک و کف‌سازی خیابان اصلی به دنبال ایده‌های خلاقانه شما معماران عزیز هستم. در این پروژه دیوارهای خارجی به در ورودی منتهی می‌شوند و دارای دیوارهای کم عرض هستند.

    به لحاظ ایستا بودن،دیوارها باید هر ۵-۴ متر، ستون داشته باشند که به طور معمول ارتفاع ستون‌ها ۲ متر و ارتفاع دیوارهای میانی 1/5 متر هستند و مابقی فضا می‌تواند با نرده طراحی شود. نرده می‌تواند از هر جنسی باشد، اما آنچه حائز اهمیت است طرح‌های خلاقانه است.

    همچنین در ورودی تهیه شده از جنس آهن و مدل فرفورژه است. توجه فرمایید دیوارهای خارجی شهرک بیش از حد تجملاتی نباشد ولی می‌توان برای دیوارهای داخلی از عناصر تجملاتی استفاده کرد.طرح‌های خلاقانه و کم هزینه در انتخاب پروژه منتخب دارای الویت هستند.در طرح‌های ارسالی کف سازی و متریال کف نیز لحاظ شود.برای گویا بودن طرح‌های ارسالی در کارها نورپردازی با رندر شب هم دیده شود. درخت مورد نظر برای کاشت به دلیل قابلیت شکل‌دهی درخت کاج است. شایان ذکر است، عرض در ورودی 3/80 است که یک خیابان ۶ متری به آن ختم می‌شود.

    بر اساس این گزارش، محل اجرای مسابقه، شهرک فرشتگان است به همین دلیل بهتر است که در ستون‌های دو طرف در ورودی از سمت داخل دو عدد مجسمه فرشته تعبیه و نورپردازی صورت پذیرد. شرکت برای تمامی طراحان آزاد است.

    جوایز این مسابقه عبارت از  ۳۰ میلیون ریال است که نفر نخست،۶۰٪؛ نفر دوم ۳۰٪ و نفر سوم۱۰٪ از مبلغ جایزه را دریافت خواهند کرد.

    علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند تا پنجشنبه ۸ شهریورماه از طریق سایت http://www.rastarc.com/Home نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.

    نتایج این مسابقه و اعلام برندگان نیز پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ ماه برگزار خواهد شد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی