وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    به گزارش تیتر شهر؛ طی سالیان گذشته منطقه 22 به عنوان منطقه گردشگری احداث شد اما نه تنها زیر ساخت های لازم برای عبور و مرور را دارا نیست بلکه ساخت و سازهای عظیمی در گذشته و حال در این منطقه در حال انجام بوده و این نکته از عمده نقاط ضعف این منطقه محسوب می شود.
    ساخت و ساز چنین برج هایی می تواند در آینده بسیار برای ساکنین کلان شهری مثل تهران خطرناک باشد و قطعا جان آنها را به خطر بیاندازد. برج های این منطقه راه های تنفس شهر را گرفته اند و اگر جلوی آن گرفته نشود می تواند فاجعه ای رقم بزند. اگر به موقعیت جغرافیایی شهر نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که این کلان شهر نسبت به اطراف خود در سطح پایین تری قرار دارد و همین موقعیت توانسته یکی از علت های آلودگی های تهران باشد. 
    از این روی باید به جد در این دوره شهرداری پیگیری شود و فکری به حال آینده این منطقه کنند؛ این در صورتی است که نه تنها تا کنون شهرداری برای این منطقه کاری نکرده بلکه با نگاهی به آن متوجه آپارتمان های در حال ساخت نیز خواهیم شد. 
     آنچه امروز شاهد هستیم، شکل‌گیری منطقه‌ای با تراکم بالای جمعیتی است که هم جزء معدود برنامه‌های خدماتی بزرگ‌محور، خدماتی به تهران ارائه نمی‌کند، هم سرانه‌های خدماتی لازم برای تأمین نیازهای انبوه ساکنان خود را ندارد. اگر جمعیت منطقه ٢٢ امروز ٤٠٠ ‌هزار، یک ‌میلیون یا بیشتر باشد، از تعهد اولیه آن بالاتر است و با قول شهردار تهران برای حداکثر تراکم ٢٠٠‌هزار‌نفری هیچ تطابقی ندارد. از این رو شهرداری منطقه به جای دقت به بحث های خارج از وظیفه، نیاز است تا مانع از ادامه این ساخت و سازها در منطقه شود.
    با کمال شرمساری باید عنوان کرد که در منطقه 22 زیر ساخت های اولیه برای زندگی اعم از بیمارستان و یا مدرسه طراحی نشده و مدیران ذیربط بعید است تا کنون برنامه ای برای آن تدوین کرده باشند.
    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۰۶

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی