وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    قم - معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: همه مهندسان باید دو اصل عدم تضاد منافع و اولویت منافع عمومی بر منافع فردی را رعایت کنند.

    به گزارش خبرنگار مهر، حامد مظاهریان عصر چهارشنبه در نخستین همایش ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه ما به قدرت و صدای رسای سازمان‌های نظام مهندسی افتخار می‌کنیم، اظهار کرد: تمامی مهندسان باید دو اصل عدم تضاد منافع و اولویت منافع عمومی بر منافع فردی را رعایت کرده و در تمامی فعالیت‌های خود در نظر بگیرند.

    وی با بیان اینکه تعریف‌های متعددی از اخلاق وجود دارد، عنوان کرد: شرایط گوناگون موجود در روابط اجتماعی موجب تغییر در برخی از رفتارها می‌شود و اگر عوامل این تغییر بیرونی باشد قانون و اگر درونی باشد اخلاق نام دارد.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نظم اخلاقی درون هر صنف باید شکل بگیرد، گفت: یک نظام اخلاقی باید فرآیندهایی مانند این همایش را برای رسیدن به نتایج مطلوب داشته باشد.

    وی خاطرنشان کرد: زمانی که در یک زلزله منازل مسکونی و بیمارستان تخریب می‌شوند نشانه این است که نظام مهندسی و نظام فنی اجرایی نیازمند تدابیر جدید هستند و مهندسین ساختمان در وضعیتی قرار دارند که جامعه و تشکل‌های درون صنف از عملکرد آن‌ها راضی نیستند.

    مظاهریان با اشاره به اینکه تغییرات باید توسط مهندسان و از درون ایجاد شود، تصریح کرد: برای این تغییر دو فرآیند را در نظر گرفتیم و آن آیین نامه کنترل ساختمان و اصلاح قانون نظام مهندسی است و اگر مهندسان بخواهند شرایط موجود را اصلاح کرده و رضایت مردم را جلب کنند به این دو فرآیند باید توجه داشته باشند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی