وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    به گزارش تیتر شهر؛ بحث پسماند سالیان سال است که مورد چالش متخصصان امر شهری است؛ تا کنون مدیران شهر نتوانسته اند به تفکیک زباله از مبدا مبادرت کرده و به طور هماهنگ از طلای کثیف سود ببرند؛ این در صورتی است که باندهای گسترده ای کودکان و افراد دیگر را به کار می گمارند تا با تفکیک زباله به سود کلان برسند؛ با این حال مدیران شهری معتقدند برای تفکیک زباله تهران و استفاده از آن به طرحی جامع و مطالعات گسترده ای نیاز دارد و به همین تناسب نمی توان سال 97 برای آن ردیف بودجه کلان در نظر گرفت؛
    در این راستا محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران ادعا کرد که امسال بودجه پسماند از 40 میلیارد تومان به 100 میلیارد بایستی افزایش بیابد؛ امری که با مخالفت کمیسیون های مربوطه مواجه شد اما کار بدین جا ختم نشد؛ میرلوحی ادعا کرد کسانی که با این رقم!! مخالفند به دنبال رانت هستند؛ پس از این ادعای عضو شورای شهر تهران، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست در اعتراض به این حرف گفت: پیشنهادهایی که داده می شود عملیاتی نیست. کمپوست‌ها به علت کیفیت پایین حتی توسط سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران و وزارت جهاد و‌کشاورزی که مشتری اصلی ان هستند خریداری نمی‌شوند.
    زهرا صدر اعظم نوری ادامه داد: من بیش از هرکسی فریاد زدم که شهرداری در زمینه پسماند طرح جامع داشته باشد اما راه حل این نیست که چهل میلیارد ریال را به ١٠٠میلیارد ریال افزایش دهیم. تا طرح جامع پسماند تدوین نشود مشکلات پابرجا خواهند ماند.باید پیشنهادات دقیق‌تر و عملیاتی‌تر ارائه شود.
     
    وی افزود:یک مقدار دقیق‌تر صحبت کنید.طرحی که شما برای من فرستادید را سه نفر امضا کرده بودند و من برای هر سه نفر پاسخ مکتوب دادم .کارتابلتان را بخوانید.نطق انتخاباتی نکنید،زنده باد پسماند یعنی چه؟ من هشت سال شهردار بودم،هشت سال زباله های مردم را از در خانه‌هایشان جمع کردم.
    صدر اعظم نوری در پاسخ به صحبت های میرلوحی بیان کرد: شما به ما توهین می‌کنید،می‌گویید حالا که با پیشنهاد شما مخالفیم موافق رانت در زباله هستیم.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی