وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    معمارشهر: به عنوان یک قاعده کلی ، یک گزارش طراحی شهری باید متن آن کم و از لحاظ گرافیکی سنگین باشد. نمودارها ، نمودارها ، برنامه ها و بخشهای ارائه شده و نقشه های چشم انداز اغلب موثرترین ارتباط دهنده عناصر برنامه هستند. در زیر شرح مختصری از بخشهای معمول گزارش طرح طراحی شهری آورده شده است.

    خلاصه اجرایی

    تصاویر اصلی از متن گزارش و متن خلاصه می توانند "ایده های بزرگ" طرح را فقط در چند صفحه منتقل کنند.

    شرایط موجود

    تمام داده های موجود مربوط به منطقه پروژه ، از جمله خیابان ها ، پوشش ساختمان ، کاربری زمین ، توپوگرافی ، ساختمانها و زمین های خالی و محدودیت های محیطی را جمع آوری کنید. این اطلاعات در گزارش به عنوان شرایط موجود "پرتره" منطقه ثبت شده است.

    نقاشی های تجزیه و تحلیل

    نقشه های تجزیه و تحلیل می توانند از تأثیرگذارترین مواد در ابتکار طراحی شهری باشند. ایجاد این نقاشی ها شامل بازبینی حرفه ای داده های شرایط موجود و نقشه برداری برای ترجمه این اطلاعات به یافته هایی است که بر طرح تأثیر می گذارد. اطلاعات بیشتر در مورد نقاشی های تجزیه و تحلیل را می توان در کتاب راهنمای طراحی شهری (2003) یافت.

    خلاصه مسائل

    در طول فرایند برنامه ریزی ، شهروندان و ذینفعان را در گروه های متمرکز و جلسات عمومی شرکت دهید تا از نقاط قوت و ضعف منطقه پروژه و چشم انداز جامعه برای آینده مطلع شوید. مسائل و فرصتهای ناشی از این جلسات در گزارش ، در نمودار و در نمودار خلاصه شده است.

    برنامه توسعه

    مطالعات بازار ، پیش بینی تقاضا برای توسعه مسکونی و تجاری ، اغلب به طور همزمان با روند برنامه ریزی طراحی شهری انجام می شود. این مطالعات در طرح طراحی شهری خلاصه شده است. اگر چنین مطالعاتی سفارش داده نشده باشد ، برنامه توسعه مشتری در برنامه توسعه شرح داده شده است.

    طرح طراحی شهری

    طرح طراحی شهری یک طرح ارائه شده با رنگ است که ساختمانهای موجود و جدید ، پارکینگ ، خیابانها ، مسیرها و کاشت منظر را نشان می دهد. طرح طراحی شهری چشم انداز دو بعدی از ساخت نهایی پروژه را نشان می دهد.

    برنامه چارچوب خیابانها و بخشهای خیابان

    طرح چارچوب خیابان ها خیابان های موجود و جدید را مشخص می کند. شامل بخشهای مقطعی خیابانها با مشخص کردن پیاده روها ، پارکینگ ، خطوط مسافرتی و مدیان ها است.

    برنامه چارچوب فضای باز

    طرح چارچوب فضای باز پارک ها را نشان می دهد. مسیرها "خیابان های سبز" ، خیابان هایی هستند که برای کاشت چشم انداز و امکانات مناسب برای عابران پیاده تعیین شده اند. میدان ها فضای عمومی؛ و ارتباطات بین آنها

    نقشه های چشم انداز

    نقشه های پرسپکتیو سه بعدی در انتقال حس مکان یک طرح طراحی شهری ضروری است. غالباً عموم مردم نمی توانند به راحتی نقشه های نقشه را تفسیر کنند با این حال ، چشم انداز سطح چشم و چشم پرنده اغلب به راحتی قابل درک است.

    دستورالعمل های طراحی

    گزارش های طرح طراحی شهری غالباً شامل بخشی از دستورالعمل های طراحی ، از جمله انبوه سازی ، ارتفاع ، عقب نشینی ساختمان ، سبک معماری ، پارکینگ ، نمای خیابان ، تابلو ، مواد و طراحی پایدار است.

    برنامه اجرا و مرحله بندی

    بخش پیاده سازی ، جزئیات سازوکارهای تحقق بخشیدن به طرح را بیان می کند. از جمله ابزارهایی که به طور معمول شامل مشارکت های دولتی و خصوصی ، منابع مالی ، مسائل نظارتی ، بودجه های مفهومی و یک برنامه مرحله بندی با اقدامات اولیه و پروژه های دوربرد توصیف شده است.

    منابع: همکاران طراحی شهری. 2003. کتاب راهنمای طراحی شهری: فنون و روشهای کار

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی