وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    تنها وعده و عید، تنها حرف و حرف از آنچه باید برای کنترل آلودگی هوا انجام داد و آخر سر هم تعطیلی مدارس و زوج و فرد سراسری و چشم انتظاری باد و باران.

    نفس پایتخت به شماره افتاد/ خبری از باد و باران نیست که به کمک مسئولان بیاید

    به گزارش تیترشهر: شصت و یکمین روز ناسالم در تهران رغم خورد و مسئولان تصمیم به اجرای سراسری زوج و فرد، تعطیلی مدارس و لغو مسابقات ورزشی گرفتند.

    تصمیماتی که کمیته اضطرار به عنوان تنها راهکار کاهش آلودگی هوای تهران هر سال تکرار می کند در این میان تنها و تنها شهروندان متضرر می شوند، هم از منظر سلامتی و هم از منظر اقتصادی.

    در هیچ یک از تصمیمات مربوط به آلودگی هوا محدودیت و بار مالی برای کارخانه ها مشاهده نمی شود. به طور مثال طرح خروج 2 خودرو فرسوده به ازای تولید هر خودرو شب اجرا وتو می شود تا کارخانه دار متضرر نشود.

    زمانی که شهروندان با محدودیت در تردد در شهر مواجه می شوند و مدارس تعطیل شده است، محدودیتی برای کارخانه های اطراف تهران ایجاد نمی شود.

    زمانی که تعویض کاتالیست در کشورهای اروپایی و آمریکایی به صورت رایگان انجام می شود، اینجا شهروندان هستند که باید هزینه بپردازند.

    در موضوع حمل و نقل عمومی نیز با گران شدن بلیت های اتوبوس و مترو این شهروندان هستند که متضرر می شوند.

    در میان تمامی این تصمیمات، خبری از تحقق وعده های مسئولان دیده نمی شود. نه حمل و نقل عمومی گسترش یافته، نه بنزین اصلاح شده و نه خودرو فرسوده از چرخه خارج گردیده است.

    دولت و شهرداری هیچکدام از وعده های خود مانند پرداخت تسهیلات جهت تعویض موتورسیکلت بنزینی با برقی محقق نشده و حتی مسئولان صنعت و وزرای مربوطه تلاش می کنند که تولید و فروش موتورسیکلت کاربراتوری متوقف نشود.

    حال فرض کنید در چنین شرایطی پایتخت کم بارش ترین پاییز 50 سال اخیر را تجربه کند و باران به کمک مسئولان نیاید در این شرایط است که چاره ای نمی ماند جز تعطیلی مدارس و فشار مضاعف به شهروندان.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی