به گزارش تیترشهر: شصت و یکمین روز ناسالم در تهران رغم خورد و مسئولان تصمیم به اجرای سراسری زوج و فرد، تعطیلی مدارس و لغو مسابقات ورزشی گرفتند.
تصمیماتی که کمیته اضطرار به عنوان تنها راهکار کاهش آلودگی هوای تهران هر سال تکرار می کند در این میان تنها و تنها شهروندان متضرر می شوند، هم از منظر سلامتی و هم از منظر اقتصادی.
در هیچ یک از تصمیمات مربوط به آلودگی هوا محدودیت و بار مالی برای کارخانه ها مشاهده نمی شود. به طور مثال طرح خروج 2 خودرو فرسوده به ازای تولید هر خودرو شب اجرا وتو می شود تا کارخانه دار متضرر نشود.
زمانی که شهروندان با محدودیت در تردد در شهر مواجه می شوند و مدارس تعطیل شده است، محدودیتی برای کارخانه های اطراف تهران ایجاد نمی شود.
زمانی که تعویض کاتالیست در کشورهای اروپایی و آمریکایی به صورت رایگان انجام می شود، اینجا شهروندان هستند که باید هزینه بپردازند.
در موضوع حمل و نقل عمومی نیز با گران شدن بلیت های اتوبوس و مترو این شهروندان هستند که متضرر می شوند.
در میان تمامی این تصمیمات، خبری از تحقق وعده های مسئولان دیده نمی شود. نه حمل و نقل عمومی گسترش یافته، نه بنزین اصلاح شده و نه خودرو فرسوده از چرخه خارج گردیده است.
دولت و شهرداری هیچکدام از وعده های خود مانند پرداخت تسهیلات جهت تعویض موتورسیکلت بنزینی با برقی محقق نشده و حتی مسئولان صنعت و وزرای مربوطه تلاش می کنند که تولید و فروش موتورسیکلت کاربراتوری متوقف نشود.
حال فرض کنید در چنین شرایطی پایتخت کم بارش ترین پاییز 50 سال اخیر را تجربه کند و باران به کمک مسئولان نیاید در این شرایط است که چاره ای نمی ماند جز تعطیلی مدارس و فشار مضاعف به شهروندان.