وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    همایش ملی هنر ایران در دوره قاجار با حمایت پژوهشکده هنرهای سنتی و پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

    به گزارش هنرآنلاین، همایش ملی هنر ایران در دوره قاجار 30 آبان سال آینده برگزار می‌شود. این همایش در حوزه معماری و شهرسازی و در حوزه مبانی حکمی-نظری برگزار می‌شود.

     محورهای این همایش در حوزه معماری و شهرسازی عبارت‌اند از: اصول و مبانی معماری دوره قاجار، انواع و گونه‌های بنا در دوره قاجار، تزئینات معماری در دوره قاجار، معماران دوره قاجار، تأثیرپذیری معماری سنتی از تجدد در دوره قاجار، بانیان و حامیان معماری در دوره قاجار، مصالح و فنون معماری در دوره قاجار، فضاهای شهری دوره قاجار،ساختار شهرها در دوره قاجار، عناصر شهری دوره قاجار،شهرسازی در دوره قاجار و باغ‌سازی و باغ آرایی در دوره قاجار است.

    همچنین محورهای این همایش در حوزه مبانی حکمی-نظری عبارت‌اند از:تبار شناسی نظری و مفهومی هنر دوره قاجار، سنت و ابداع در هنر دوره قاجار، تبیین مؤلفه‌های زیبایی‌شناسی در هنر دوره قاجار، تبیین موازین نظری و مصادیق عینیِ اعتلا و انحطاط در هنر دوره قاجار،بررسی فراز و فرود اصول و مضامینِ حکمی و معنوی در هنر دوره قاجار، تبیین تأثیراتِ مکاتب حکمی و عرفانیِ دوره قاجار بر هنر قاجار و بررسی جایگاه و نقش اصناف و فتوت نامه‌های دوره قاجار بر هنر قاجار هستند.

    این همایش در حوزه نقاشی و مجسمه‌سازی، کتابت و کتاب‌آرایی، نمایش‌های سنتی و آیینی، موسیقی کلاسیک(درباری) و مردمی، هنرهای صناعی، سینما، فیلم و عکاسی  نیز برگزار می‌شود.

    علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقالات خود را از 15 اسفند سال 96 الی یک خردادماه سال 97 به دبیرخانه این همایش واقع در خیابان آزادی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پژوهشکده هنرهای سنتی ارسال کنند.

    گفتنی است، همایش هنر ایران در دوره قاجار از 30، آبان ماه سال 97 الی 30 آذرماه در کاخ گلستان برگزار می‌شود.

    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۲۱

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی