وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

     مدیر شهرسازی و معماری استان تهران از تهیه و تصویب طرح‌های توسعه و عمران شهری طی سال‌های اخیر برای تمامی ۴۲ شهر استان تهران خبر داد.

    به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، شیدا آداباقری مدیر شهرسازی و معماری استان تهران گفت: به جز شهر تهران که دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ آن در شهرداری تهران تشکیل می‌گردد، دبیرخانه سایر شهرهای استان تهران زیر نظر معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران قرار دارد. در این معاونت سعی می‌گردد با همکاری کارشناسان خبره، اقدامات لازم در راستای اجرای ضوابط و مقررات شهری صورت پذیرد.

    شیدا آداباقری

    وی افزود: بر اساس ماده ۳۵ قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان، مسئولیت نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان بر عهده این اداره کل بوده لذا تخلفات در ساخت و سازهای شهری رصد شده و گزارشات به صورت موردی برای شورایعالی شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی جهت اتخاذ تصمیمات نهایی ارسال می‌شود. علاوه بر آن کلیه مصوبات کمیسیون ماده ۵ استان تهران نیز از سوی دفتر نظارت بر طرح‌های شهری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    مدیر شهرسازی و معماری استان تهران در ادامه گفت: در راستای اجرای مصوبات اقتصاد مقاومتی این معاونت در ۱۷ ماه گذشته ۱۶۳ مجوز در سطح استان تهران در خارج از محدوده و داخل حریم شهرهای استان مصوب نموده که حجم سرمایه‌گذاری ایجاد شده بالغ بر ۵۳۵۱۹ میلیارد ریال بوده و بیش از ۲۶ هزار نفر اشتغال‌زایی داشته است.

    باقری تصریح کرد: مصوبات اجرای طرح‌های گردشگری، تفریحی و توریستی، احداث گلخانه‌ها، احداث مجتمع‌های پرورش قارچ خوراکی، پایانه صادرات محصولات کشاورزی و ... نمونه‌ای از طرح‌های مذکور بوده است.

    مدیر شهرسازی و معماری استان تهران درباره شکل‌گیری شهرک‌های صنعتی گفت: در حال حاضر ۴۷ لکه صنعتی در استان تهران وجود دارد و بسیاری از شهروندان استان تهران در این شهرک‌ها مشغول به فعالیت هستند. اکثر این لکه‌های صنعتی به صورت غیرمجاز شکل گرفته و ایجاد کارخانه‌ها و ساخت و سازهای مربوطه بدون طی مراحل مصوبات قانونی بوده است که بر اساس مصوبه هیئت محترم دولت موضوع ساماندهی ۸ لکه صنعتی به عنوان شهرک صنعتی خصوصی در مراجع استانی در حال تصمیم‌گیری می‌باشد.

    باقری در پایان با اشاره به وظایف کمیسیون ماده ۹۹ قانون شهرداری‌ها گفت: این کمیسیون به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در خارج از حریم مصوب شهرها و تصمیم‌گیری درباره تجاوزات یا قلع و قمع بنا شکل گرفته است لذا از شهرداری‌ها و فرمانداری‌های استان تهران انتظار می‌رود که با سخت‌گیری در صدور پروانه و جریمه خاطیان مانع ورود افراد سودجو به اراضی باارزش استان تهران شده و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی