وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    پرویز حناچی

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: پیرو دستور اکید شورای اسلامی شهر تهران از ابتدای اسفند هیچ مجوزی برای ساخت و ساز باغات در پایتخت صادر نشد.

    به گزارش ایسنا، پیروز حناچی با اعلام این مطلب اظهار کرد: باتوجه به رأی قاطع اعضای شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر لغو مصوبه برج -

    باغ ها، شهرداری تهران موظف شد با ابلاغ این دستورالعمل به مناطق، طرح پیشنهادی خود را به شورای شهر ارائه دهد.

    وی ادامه داد: بر این اساس، پیرو دستور اکید شورای شهر تهران از ابتدای اسفند هیچ مجوزی برای ساخت و ساز باغات صادر نشده است و شهرداری تهران به طور حتم دغدغه های مطرح شده از سوی شورای شهر را پیگیری می کند.

    بر اساس گزارش شهرنوشت، صبح امروز در هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ابطال مصوبه برج باغ‌ها اظهارداشت: با وجود آنکه صراحتاً در مصوبه شورا تاکید شده هر گونه پروانه ساخت برای باغات تا زمان تعیین ضوابط جدید باید متوقف شود، برخی مناطق بعد از صدور این مصوبه اقدام به دادن پروانه ساخت به برخی از باغات کرده‌اند.

    رئیس کمیته معماری شورا گفت: انتظار می رود شهردار تهران با شهرداران و معاونان شهرسازی و معماری مناطقی که بر خلاف مصوبه شورا اقدام به صدور پروانه برج باغ کرده اند، به صورت قانونی برخورد کرده و دستور ابطال پروانه های صادره را ابلاغ کنند.

    به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، علی_اعطا، در تذکر پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز شورای شهر درباره صدور پروانه ساختمانی برج_باغ پس از لغو مصوبه شورا و درخواست برخورد با مدیران متخلف گفت:شورای اسلامی شهر تهران در پنجاه و سومین جلسه رسمی دوره پنجم در تاریخ بیست و دوم اسفندماه سال 1396 با عنایت به چالش‌های محیط زیستی شهر تهران و ضرورت حفظ حداکثری باغات باقی مانده سطح شهر و جلوگیری از تداوم رویه جاری ساخت و ساز در باغات، مصوبه «اصلاحیه و تکمیل (جایگزین) مصوبه دستورالعمل ضوابط اجرایی مربوط به چگونگی اجرای ماده یکم (1) قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها - مصوب پنجاه و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران (دوره دوم)» را لغو کرد.

     


    وی ادامه داد: در جریان این مصوبه، شهرداری تهران مکلف شد حداکثر ظرف 2 ماه از ابلاغ این مصوبه، نسبت به تهیه اصلاحیه پیشنهادی دستورالعمل ماده چهاردهم قانون زمین شهری (پیوست سوم طرح جامع شهر تهران) و بندهای متناظر در ضوابط و مقررات طرح تفصیلی شهر تهران اقدام و لایحه مربوطه را جهت بررسی به شورای اسلامی شهر تهران و سپس سیر مراحل تصویب در کمیسیون ماده پنجم(5) شهر تهران و شورای عالی معماری و شهرسازی ایران، ارائه کند.
    اعطا افراود: همچنین طبق تبصره ذیل ماده واحده مصوبه یاد شده، مقرر شد:«هر گونه تشکیل پرونده و صدور پروانه جدید برای کلیه املاکی که باغ شناخته شده است، از تاریخ ابلاغ این مصوبه تا تهیه و تصویب ضوابط جدید مذکور متوقف شود
    عضو شورای شهر تهران گفت: با وجود صراحت مصوبه شورا، طبق گزارشات واصله، برخی از مناطق بعد از این مصوبه، اقدام به #صدور_پروانه برج باغ کرده اند، که خلاف مقررات است. نام مناطق و شماره پرونده ها در اختیار کمیته معماری و طرح های شهری شورا است و در صورت تداوم این رویه، اسامی مناطق و شماره پروانه های صادره را از همین تریبون اعلام خواهم کرد.

    وی افزود:در همین راستا انتظار می رود شهردار  تهران با شهرداران و معاونان شهرسازی و معماری مناطقی که بر خلاف مصوبه شورا اقدام به صدور پروانه برج باغ کرده اند، به صورت قانونی برخورد کرده و دستور ابطال پروانه های صادره را ابلاغ کنند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی