وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    اعضای شورای شهر تهران در واکنش به خریدهای شورای شهر، اعلام کردند که نیازی به خودروی صفر کیلومتر ندارند.
     

    به گزارش تیترشهر: بعد از آغاز بکار رسمی شورای پنجم شهر تهران و انتخاب کمیسیون ها، حالا نوبت به نونوار سازی تجهیزات شورا رسیده و در اولین اقدام دستور خرید 21 دستگاه تبلت از سوی محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران صادر شده است.

    این تبلت ها با قیمت تقریبی هر دستگاه 4.5 میلیون تومان قرار است خریداری شوند تا به گفته علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران، سیستم اتوماسیون شورا راه اندازی شده و کاغذ از تمامی مکاتبات حذف گردد.

    اعطا در این ارتباط گفت: در دوره‌های گذشته در شورای شهر با وجود سیستم اتوماسیون مکاتبات و آماده بودن زیرساخت‌های آن از این ابزار و امکان استفاده نمی‌شده و همه مکاتبات به صورت کاغذی انجام می‌شده است.

    وی ادامه داد: در این دوره هیئت رئیسه شورای پنجم تصمیم گرفت که شورا هیچ مکاتبه‌ای به صورت کاغذی انجام نشود و تاریخی را نیز معین کرد که از آن تاریخ به بعد در داخل شورا مکاتبات به صورت فیزیکی و کاغذی متوقف و به شکل اتوماسیون صورت بگیرد.
     

    خودروی صفر را پس فرستادند

    اعطا با اشاره به مزایا و کاربرد روش اتوماسیون برای نامه نگاری در شورا توضیح داد: این امکان از آن جهت فراهم شده که اعضای شورا در هرجایی، در مسیر، در ترافیک، در منزل و در سفر به سیستم اتوماسیون و به کارتابل خود دسترسی داشته باشند، مکاتبات و گزارش‌ها را ببینند و گردش کار را کنترل کنند و در هر زمان به سامانه شهرداری دسترسی داشته باشند. ضمن اینکه این حجم کاغذ که روزانه در شورا به هدر می‌رود، متوقف شود. این امری طبیعی است و به گمانم باید سوال کرد چرا تا به امروز شورا به سمت هوشمند سازی نرفته است.

    عضو هیات رییسه شورای شهر تهران افزود: چنین تصمیمی در راستای هوشمند سازی گرفته شده و ابزار لازم برای این کار نیز فراهم شده. ابزار این کار هم همین تبلت‌هایی است که خریداری شده، برچسب اموال خورده و در دوره چهارساله در اختیار اعضا خواهد بود.

    اما سند دیگر نشان می دهد که قرار است 21 دستگاه پژو پارس برای اعضا خریداری شود تا آنها در طول دوران حضور در شورای شهر تهران با این خودروها تردد کنند. به همین منظور نیز بودجه ای 900 میلیونی در نظر گرفته شده است.

    نکته جالب در این ارتباط وجود 31 دستگاه خودروی اعضای قبلی در پارکینگ شوراست که برای اعضای جدید به ارث رسیده است. اما گویا اعضا تمایلی به استفاده از این خودروها ندارند چرا که اعطا در این ارتباط نیز به فرسودگی خودروها اشاره می کند.

    سخنگوی هیئت رئیسه شورای شهر تهران در رابطه با خرید خودروی جدید نیز بیان کرد: بررسی‌ها نشان داد که خودرو‌های موجود در شورا مستهلک هستند و به لحاظ فنی مشکلات فنی جدی دارند، بنابراین تصمیم گرفته شد خودرو‌های جدیدی برای استفاده اعضای شورا تهیه شود.

    اعطا با تاکید بر تعلق این اموال به دستگاه مدیریت شهری ابراز داشت: همانطور که تاکید کردم این اموال برای اعضای شورا خریداری نشده است و صرفا در راستای انجام ماموریت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موضوع امری طبیعی است همانگونه که در همه‌ی دستگاه‌ها ملزومات و ابزار مورد نیاز تهیه و استفاده می‌شود.

    اعضا: خودرو جدید نمی خواهیم

    اما در این میان محمد علیخانی اولین واکنش را نشان داده و در توئیتر خود اعلام کرد به خودروی جدید نیاز ندارد.

     شهربانو امانی نیز در واکنش به اسناد منتشر شده در ارتباط با خرید یک میلیاردی خودرو و تبلت شورای پنجم گفت: این تصمیمات یک رویه اداری است که هم در شورا و هم در مجلس سابقه داشته و ضمن اینکه قانونی است به عنوان حق شورای پنجم محسوب می‌شود.

     وی ادامه داد: اما خریدها و نوسازی بخش رفاهی شورای شهر باید با توجه به موضوع صرفه‌جویی و قناعت مورد توجه قرار گیرد و از خرج‌های بیهوده پرهیز گردد.

     عضو شورای شهر تهران یادآور شد: به طور مثال بنده به تبلت‌هایی که قرار است خریداری شود نیاز دارم چرا که نه تبلت شخصی دارم و نه لپ‌تاپ شخصی. اما با مشورتی که با همکار خود (راننده) انجام دادم وی اعلام کرد که خودرویی که هم اکنون در اختیار ما هست مشکل فنی نداشته و جوابگوی نیاز ما خواهد بود.

     وی تاکید کرد:‌ بنابراین بنده از همین‌جا اعلام می‌کنم نیازی به خودروی جدید ندارم .

     امانی با اشاره به توزیع بن‌های عطر سیب میان اعضای شورای شهر گفت: در سنوات قبل بن‌هایی در اختیار اعضا قرار می‌گرفت تا آن‌ها این بن‌ها را میان هیأت های مذهبی توزیع کنند اما بنده اعتقاد دارم که وظیفه عضو شورا توزیع بن یا پول نیست به همین منظور این بن‌ها را پس فرستادم.
     
    وی خاطر نشان کرد: هنوز بن‌های عطر سیب میان اعضای شورا توزیع نشده بود که عده‌ای تماس گرفتند و خواستار دریافت وجه از ما شدند. حتی زمانی که من اعلام کردم که بن نگرفته و نخواهم گرفت فردی که با من تماس گرفته بود شروع به توهین کرد و معتقد بود که باید به او بن بدهم.

     عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بعضی از اقدامات وظیفه نمایندگی محسوب نمی‌شود گفت: ما نباید مراسم مذهبی را که سال‌های سال مردم به صورت خودجوش خودشان برگزار کرده‌اند تبدیل به مراسمی دولتی یا حکومتی کنیم .

     وی در پایان یادآور شد: معتقدم اعضای شورای شهر نیز به مانند شهروندان عادی بوده و نباید از مزایایی بیش از حق و حقوقشان برخوردار شوند. به طور مثال زمانی که حتی جلسه‌ای که باید در آن شرکت می‌کردم دیر شده بود به راننده اجازه عبور از خط ویژه را ندادم چرا که این حق من نبود که از خط ویژه عبور کنم.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی