وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ورودی شهرها باید بستری برای ارتباط میان بافت طبیعی بیرون شهر و فضای مصنوعی درون شهری باشد.

    تین‌نیوز | 

    مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ورودی شهرها باید بستری برای ارتباط میان بافت طبیعی بیرون شهر و فضای مصنوعی درون شهری باشد.

    محسن اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای دستیابی به راهکارهای مناسب در طراحی و ساماندهی ورودی شهرها، ابتدا توجه به ماهیت مفهوم ورودی از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است.

    وی افزود: فضای ورودی شهرها، اتصال دهنده فضای طبیعی خارج و فضای مصنوعی داخل شهر، به عنوان برقرار کننده ارتباط میان شهر و پیرامونش، از برخی الگوهای ارتباط فضایی پیروی می کند.

    مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: محورهای ورودی در شهرها به عنوان یک فضای شهری، اولین فضا در برخورد با پدیده شهر می باشد لذا توجه به مفهوم ورودی و الگوهای رایج ارتباط فضایی این پدیده یکی از اساسی ترین مطالعات در توجه به رویکرد فضاهای شهری است.

    اسماعیلی با بیان اینکه برای دستیابی به راهکارهای مناسب در طراحی و ساماندهی ورودی شهرها احتیاج به برنامه ریزی درست دارد خاطر نشان کرد: ابتدا توجه به ماهیت مفهوم ورودی و شناخت پدیده ای این موضوع و همچنین توجه به ویژگی و ماهیت های شهر یکی از اساسی ترین موضوعاتی است که در طراحی ورودی شهرها باید در نظر گرفت.

    مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی در ادامه یادآور شد: موضوع ساماندهی محور میرزا کوچک خان واقع در ضلع غرب شهر بعنوان یکی از محورهای ورودی شهر از محور رشت، در جلسه کمیسیون ماده ۵ مطرح شد.

    اسماعیلی ادامه داد: با توجه به اینکه تهیه طرح ساماندهی محور، توسط مهندسین مشاور در سنوات پیش صورت پذیرفته مقرر گردید مطالعات مذکور مورد بازنگری و به روز رسانی قرار گیرد و طرح پیشنهادی پس از تحقیق و به روزرسانی جهت بررسی و سیر روال تصویب به دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ ارائه شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی