وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    ورود غیر مجاز 44 هزار خودرو متخلف به محدوده زوج و فرد/ مخدوش کردن پلاک آخرین راهکار خودروها برای ورود به محدوده طرح ترافیکنزدیک به سه روز است که شرایط هوای تهران در حالت اضطرار قرار دارد که در این شرایط طبق تصمیماتی که در کمیته شرایط آلودگی هوا استان تهران گرفته شده، طرح زوج و فرد از در منازل پایتخت نشینان اجرا شده و امکان تردد در دو محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک بدون داشتن مجوزهای لازم برای خودروها امکان پذیر نیست.

    به گزارش تیتر شهر: سومین روزی است که شهر تهران در بالاترین حد آلودگی هوا قرار دارد. آسمان تیره پایتخت، تعطیلی تمام مقاطع تحصیلی، اجرای طرح زوج و فرد از مقابل منازل شهروندان، ممانعت از ورود غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک، ممنوعیت تردد کامیون ها و بسیاری راهکارهای ابتدای حاصل تصمیماتی است که متولیان کاهش آلودگی هوا در کمیته ای مشترک در استانداری تهران گرفته اند تا شاید وضعیت هوای این کلانشهر قدری بهتر شود.

    برخورد پلیس راهور تهران بزرگ در مبادی ورودی محدوده طرح ترافیک و زوج فرد و طرح جمع آوری موتور سیکلت های آلاینده از جمله وظایفی است که پلیس راهور تهران بزرگ برای روزهای نفس گیر شهر تهران برای نیروهای خود برنامه ریزی کرده است. اما با این وجود همچنان محدوده های مرکزی شهر که مجهز به دوربین های ثبت تخلف بوده و هر گونه تردد غیر مجاز را برای ورود به طرح ترافیک رصد می کنند؛ ترافیک دارد.

    متاسفانه حجم بالای میزان حجم تردد خودروها در محدوده های طرح ترافیک به اندازه ای زیاد است که گویا هیچ کدام از طرح های سلبی و برخوردی پلیس راهور نتوانسته قدری این بخش ها را از نظر ترافیکی وکاهش آلودگی هوا ساماندهی کند.

    در ابتدای معابر ورودی به محدوده های طرح ترافیک همچنان خودروها با پوشاندن پلاک های خود از برف شادی گرفته تا پارچه و مقوا درصدد ورود به این بخش از شهر هستند.

    تمام این اتفاقات در شرایطی در شهر تهران روی می دهد که به گفته معاون پلیس راهور تهران بزرگ تا کنون 400 نقطه در طرح زوج و فرد توسط نیروهای پلیس با هدف برخورد با خودروهای آلاینده و پلاک غیر مجاز رصد شده اند و با بیش از 44 هزار خودرو متخلف نیز برخورد شده است.

    آنطور که سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور توضیح می دهد، در قالب طرح زوج و فرد پلیس با خودروهایی که از ساعت 6:30 صبح تا 19 در سطح معابر تردد کنند برخورد کرده و 20 هزار تومان نیز جریمه می شوند.

    با وجود تمام اطلاع رسانی هایی که از سوی رسانه ها اعم از رسانه ملی، خبرگزاری ها، روزنامه ها و شبکه های اجتماعی مبنی بر آخرین تصمیم گیری های کمیته کاهش آلودگی هوای تهران انجام شده اما دیروز ماموران پلیس راهور با 30 هزار دستگاه خودرو را که به شکل غیرمجاز در سطح شهر تردد کرده و پلاک‌شان با همان روز مشابهت نداشت اعمال قانون کردند و صبح امروز تا کنون نیز بیش از 14 هزار دستگاه خودرو اعمال قانون شده است.

    مخدوش کردن پلاک برای ورود به محدوده طرح ترافیک و یا زوج و فرد این روزها بازار گرمی دارد. این در حالی است که معاون پلیس راهور تهران بزرگ اعلام می کند، مخدوش کردن پلاک خودرو برابر قانون جرم محسوب می شود و رانندگانی که با تغییر در رقم آخر سمت راست پلاک‌شان قصد تردد در شهر را داشته باشند علاوه بر جریمه شدن با تشکیل پرونده قضایی از سوی پلیس راهور به دادسرا معرف و خودرو آنها نیز به پارکینگ منتقل می شود.

    به رغم تمامی این هشدارهای پلیس اما همچنان شاهد ورود غیر مجاز برخی از خودروها به محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک هستیم و این نشان از قانون گریز بودن برخی از شهروندان و بی توجهی به مساله آلودگی هوا و تاثیرات سوء آنها بر سلامتی خود و سایر مردم دارد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی