وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

     سلسله نشست‌های ایران‌شهر در استان تبریز در دومین نشست خود در استان و در در محل خانه تاریخى کمپانى تبریز با سخنرانی عباس قدیمى قیدارى به تحلیل پایه‌های اساطیری و تاریخی اندیشه ایران‌شهری از اندیشه‌های مطرح شده توسط وزیر راه و شهرسازی می‌پردازد.

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نشست دوم از سلسله نشست‌های اندیشه ایران شهری با سخنرانى دکتر عباس قدیمى قیدارى و با موضوع " پایه‌هاى اساطیرى و تاریخى اندیشه ایرانشهرى در متون تاریخ نگارى و ادبى" برگزار خواهد شد.

    پوستر

    این نشست که چهارشنبه ۱۱ مردادماه در محل خانه تاریخى کمپانى تبریزبرگزار می‌شود از ساعت ۱۹ آغاز شده و پایه‌های اساطیری و تاریخی اندیشه ایران‌شهری در متون تاریخ‌نگاری و ادبی را که از اندیشه‌های عنوان شده توسط دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم است مورد تحلیل و موشکافی قرار خواهد داد. حضور برای علاقمندان در این نشست آزاد است.

    گفتنی است دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، با اندیشه ایران شهری از ابتدای دولت یازدهم کار خود را در وزارت راه و شهرسازی شروع کرد. این اندیشه تلاش دارد تا ایران را با تاریخ و گذشته پرباری که داشته پیوند دهد و باردیگر، توان و قدرت، فرهنگ و تمدن ایران را به دنیا معرفی کند.

    پیش‌تر وزیر راه و شهرسازی در بیان اندیشه‌های خود درباره ایران‌شهری گفته بود: اگر بخواهیم برای آینده ایران چشم‌اندازی داشته باشیم این چشم انداز باید ریشه‌ای عمیق در تاریخ و فرهنگ ایران‌زمین، ارتباطی ساختاری با آیین اسلام و قدرت سازگاری با شرایط روز زندگی داشته باشد. من پیوند این سه عنصر بنیادین را در اندیشه ایران‌شهری جستجو می‌کنم و معتقدم مفهوم «نه شرقی نه غربی» در این اندیشه می‌تواند تجلی پیدا کند. این اندیشه نظام معرفتی‌ای است که به مردم ایران‌زمین تعلق دارد، نه سوسیالیست‌ها و غربی‌ها و اروپایی‌ها. اندیشه ایران‌شهری به ما تعلق دارد و همین موضوع است که سبب می‌شود ما به میراثمان حس تعلق داشته باشیم؛ موجب همبستگی اجتماعی می‌شود و مایه‌ آن می‌شود که چاره‌ای برای پدیده ازجاکندگی اجتماعی پیدا کنیم.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی