وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تجلی مفهوم ایران شهر در بزرگترین پایانه فرودگاهی کشور گفت: پروژه پایانه هوایی ایران شهر درس بزرگی برای معماری و شهرسازی ایران است.

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید محمد بهشتی شیرازی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رییس سابق  این سازمان در مراسم تقدیر از ایده های برتر پایانه هوایی ایران شهر، بر لزوم رجوع مجدد به تفکر ایران شهری تاکید کرد و گفت: ما در گذشته نه چندان دور این هنر را داشتیم که هیچ چیزی را جز با اندیشه ایران شهری پدید نیاوریم. این اندیشه در لباس و بنا و غذا و صنعت و هنر ایرانی متجلی بود.

    سید محمد بهشتی

    وی به انتقاد از وضعیت اجتماعی کنونی ایران پرداخت و افزود: متاسفانه در دهه‌های اخیر به جنبه‌های کارکردی در صنعت و معماری  اکتفا کردیم و با پرداختن به بحث مدرنازیسیون از هنری که داشتیم فاصله گرفتیم.

    بهشتی شیرازی ادامه داد: ما همواره برای هر چیز شعر می‌سرودیم. اکنون با همت آقای آخوندی جریان جدیدی در سرودن شعر ایجاد و سرودن شعر فرودگاه آغاز شده است.

    رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در انتها با تقدیر از پرداختن به مفهوم ایران شهر در بزرگترین پایانه فرودگاهی کشور گفت: حتما اجرای پروژه ایران شهر در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درس بزرگی برای معماری و شهرسازی ایران خواهد بود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی