وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    پیشگیری از وقوع بحران های شهری

    رییس اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اعلام کرد: «پیشگیری از وقوع بحران های شهری با رعایت الزامات شهرسازی و معماری» در سلسله نشست راهبردهای شهرسازی و معماری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

    فریاد پرهیز در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: یکی از نواحی که در صورت وقوع بلایا به خصوص زلزله، آسیب های جدی را متحمل می شود، نواحی شهری است که این خود ضرورت اجرای برنامه بحران را روشن می سازد.

    وی تصریح کرد: در مناطق شهری، اثرات زیان بار معمول در اثر وقوع سوانح طبیعی، شامل تلفیقی از ویرانی های کالبدی و اختلال عملکرد عناصر شهری است.

    رییس اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان افزود: همچنین انهدام سازه ها و ساختمان های مسکونی، شبکه راه ها و دسترسی ها مثل تلفن، برق، لوله کشی آب، گاز و غیره از آن جمله هستند.

    وی با بیان اینکه غیر از آسیب های مستقیم ناشی از ویرانی تأسیسات و ابنیه، خسارت حوادث تبعی را نیز باید مدنظر داشت، گفت: حوادث انسانی به عنوان یکی دیگر از ابعاد بحران است که این تلفات به خصوص در مناطقی که از جمعیت زیاد برخوردارند و دارای بافت فشرده ای هستند، بیشتر می شود.

    پرهیز تاکید کرد: این وضعیت نیازمند توجه بیشتر مسئولان در برنامه ریزی شهری است.

    وی خاطرنشان کرد: در نظر گرفتن اصول فنی و شهرسازی در ساخت و سازها از قبیل رعایت استانداردها و آیین نامه ساختمانی؛ نظارت عالیه بر بکارگیری مصالح مرغوب و استاندارد در ساخت و سازها و مقاوم سازی ساختمان ها؛ در نظر گرفتن ضوابط ایمنی مانند بررسی راه های خروج اضطراری ساختمان ها و سیستم های اعلام و اطفاء حریق در زمان وقوع حادثه؛ شناسایی زمین و مکان های شهر برای بلند مرتبه سازی و ساختمان های مهم و نیز تجهیزات مهم شهری؛ تعیین جهت توسعه، فرم و بافت شهرها با در نظر گرفتن وضعیت گسل ها و ریزگسل های منطقه، ارائه منطقه بندی اصولی تراکمی و جمعیتی متناسب با وضعیت لرزه خیزی شهر، برنامه ریزی و طراحی کشش شبکه معابر متناسب با وضعیت لرزه خیزی شهرها، ارائه منطقه بندی اصولی تراکمی و جمعیتی متناسب با وضعیت لرزه خیزی شهر؛ تهیه طرح جامع استقرار مناسب ایستگاه های آتش نشانی، مراکز استقرار فعالیت های امداد و نجات، مراکز فوریت های پزشکی، درج ضوابط مهم مرتبط با ارتقای کیفی و کمّی ساختمان ها برای مقابله با حوادث غیرمترقبه در پروانه های ساختمانی، در نظر گرفتن امکانات تخلیه و جابجایی مردم در حوادث غیرمترقبه در تهیه طرح های تفصیلی و توسعه شهری، در نظر گرفتن خدمات مرتبط با حوادث غیرمترقبه در طرح های نوسازی و بهسازی بافت فرسوده و تاریخی و نیز  طرح های  موضعی و موضوعی و ایجاد حریم امنیتی مراکز حیاتی و حساس واقع در شهر از جمله مباحثی است که نقش شهرسازی و معماری را در کاهش خسارت ها پررنگ تر می کند.

    رییس اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری شهرداری اصفهان اظهارکرد: معاونت شهرسازی با همکاری مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان در ادامه سلسله نشست راهبردهای شهرسازی و معماری، با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع اقدام به برگزاری بیستمین نشست با عنوان «پیشگیری از وقوع بحران های شهری با رعایت الزامات شهرسازی و معماری» با سخنرانی دکتر محسن نادی- معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران کرده است.

    وی ادامه داد: این نشست روز دوشنبه ۱۶ مرداد ماه از ساعت ۱۱ تا ۱۴ در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی