وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    گروه فرهنگی: استادیار معماری مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین‌زهرا با اشاره به اینکه معماری منظر بسیار بدیع است، گفت: تلاش کرده‌‌ام با نگارش کتاب زیبایی‌شناسی منظر شهری با تکیه‌ بر آرا اندیشمندان اسلامی پیوند بین معماری منظر و زیبایی‌شناسی اسلامی را رقم بزنم.

    رضا جعفری‌ها، استادیار معماری مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین‌زهرا و نویسنده کتاب زیبایی‌شناسی منظر شهری با تکیه‌بر آرا اندیشمندان اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین اظهار کرد: نگارش این کتاب از یک سال و نیم پیش آغاز شد و سرانجام در اردیبهشت سال ۹۶ توسط جهاد دانشگاهی استان قزوین به چاپ رسید.
    وی هدف از این کار پژوهشی را پیوند بین دو مقوله معماری منظر، بحث تئوری و نظری زیبایی‌شناسی اسلامی خواند و ادامه داد: به‌عنوان یک اسلام‌شناس هیچ ادعایی ندارم اما تمام تلاش خود را برای پیوند دادن این مقولات انجام داده‌ام.
    جعفری‌ها با اشاره به اینکه کارهای بین‌رشته‌ای کمتر در ایران انجام می‌شود، بیان کرد: معماری منظر بسیار بدیع است و تنها چند دانشگاه محدود در این زمینه ورود یافته‌اند.
    این استاد دانشگاه افزود: کتاب زیبایی‌شناسی منظر شهری با تکیه‌بر آرا اندیشمندان اسلامی شامل پنج گفتار است که در آن ساختار و کلیات پژوهش، ادراک، زیبایی‌شناسی در غرب و اسلام و شهر اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است.
    وی بیان کرد: این کتاب به‌صورت مبانی نوشته‌شده و دستورالعمل یا خروجی ندارد اما این در حالی است که اگر کتب بیشتری در این زمینه نوشته‌شده و بیش‌ از پیش به آن پرداخته شود، اتفاق خرسندی رخ خواهد داد.
    جعفری‌ها اظهار کرد: امروزه در معماری منظر بیشتر نیازمند مباحث ریشه‌ای هستیم و این در حالی است که این کتاب بیشتر مباحث ریشه‌ای را مطرح کرده است.
    این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه شهر اسلامی به شهری گفته می‌شود که در آنجا موحدی وجود داشته باشد بیان کرد: در  اکثر آیات قرآن بالاخص سوره یس تفاوت موجود بین مدینه و قریه را شاهد هستیم.
    وی با اشاره به اینکه وقتی از مدینه سخن به میان می‌آید منظور شهر اسلامی است که در آن موحد وجود دارد، ادامه داد: وقتی از لفظ قریه استفاده می‌شود هلاکت و نابودی مردم آن محل را در پی دارد این در حالی است که در تفاسیر آمده که در آنجا موحدی وجود نداشته است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی