وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
     

    به گزارش تیتر شهر؛ امروزه بیش از 70 درصد مردم در شهرها زندگی می کنند و یکی از ملزومات زندگی شهری شناخت قانون و رعایت حقوق یکدیگر است تا از کسی حقی ضایع نشود. بر این اساس دولت یازدهم شروع به تدوین منشور حقوق شهروندی کرد تا در جامعه رواج پیدا کند و هر کسی از حدود اختیارات خود آگاهی داشته باشد. مدیریت شهری تهران نیز در این ارتباط نیاز است اقدامی عملیاتی انجام دهد. به همین منظور محمد جواد حق شناس، عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر شهر گفت:  حقوق شهروندی در یکصد سال اخیر یکی از مطالبات جامعه ما بوده است ولی هنوز چالش های نظری و عملی برای تحقق این حقوق وجود دارد. 
    رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شه تهران افزود:  تدوین گران همیشه به این امر اشاره دارند که هر یک از شهروندان فارغ از هر رنگ، نژاد، جنس، زبان و مذهبی که باشند، مستحق بهره مندی از آن هستند. از این رو در گذشته این منشور توسط دولت تدوین شده است امری که بی ارتباط با شورای شهر تهران نخواهد بود.
     وی در خصوص اهمیت آن در میان مدیریت شهری تهران گفت:  حقوق شهروندی جز وظایف شورا نبوده ولی کاری بود که رئیس جمهور وعده داده بودند و بنده به عنوان اصلاح طلب تلاش کردیم که بستر این کار فراهم شود تا با روی کار آمدن آقای روحانی در دور اول بحث حقوق شهروندی صورت گیرد.
    حق شناس ادامه داد: اما به هر حال امروز میبینیم که در دور دوم باید زمینه عملیاتی کردن این پروژه ها فراهم شود؛ بخشی که نیاز به حمایت و همراهی شورا و شهرداری دارد به عنوان یکی از حوزه هایی که می تواند اثر گذار باشد ما این حمایت را خواهیم کرد. 
    این عضو شورای شهر با اشاره به دو امر مهم حقوق شهروندی در مدیریت شهری گفت: فرهنگ و اخلاق شهروندی به ما ارتباط دارد و ما کاملا بدان مقید هستیم تا بدان توجه شود و امیدواریم شهروندان در یک پیوند با شهر به نقطه مطلوب برسانیم. 
    وی در ادامه با طرح چند سوال بیان کرد: آیا تهرانی ها خود را تهرانی می دانند؟ آیا پیوندی میان تهران و شهروندان تهران وجود دارد؟ آیا اینکه تهران در یک روز تعطیلی مردم به دنبال این هستند که از شهر فرار کنند. این امر آیا با روحیه شهروندی همخوانی دارد؟ آیا فرار از تهران امروز یک سوال نیست؟ 
    حق شناس گفت: اینکه تهران را کسی شهر زندگی نمی داند و فاصله جمعیت تهران بین روز و شب 4 میلیون نفر است، خود نشان از پاسخ به همه این سوالات دارد. فکر می کنم اگر بخواهیم به این توجه کنیم فرهنگ و اخلاق شهروندی است که باید شکل بگیرد. 
    عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: من به عنوان یک تهرانی باید دلبسته تهران باشم و آیا باید به فکر فرار باشم که ده ساعت حاضر باشم در ترافیک چالوس بگذرانم اما چرا مردم نمی ایستند تا جاذبه های تهران را ببینند؟ مجموعه نفیسی مانند کاخ گلستان هر صد ایرانی چند نفر آن جا را دیده است؟ از هر صد تهرانی چند نفر برج آزادی را به عنوان نماد ببیند و یا آنکه سایر جاذبه های تهران را ببیند؟به دنبال این هستیم که پیوند تهرانیان و شهر تهران پیوند برقرار شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی