وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    برخی می گویند چرا با آمریکا مذاکره نمی کنیم، مگر ما در گذشته مذاکره نکردیم؟ در زمان برجام مذاکره کردیم، همه هم قبول کردند. مذاکره باید انجام شود منتهی با روش و اصول و تاکتیک های مشخص که منجر به توافق هسته ای شد.

    چرا با آمریکا مذاکره نمیکنیم؟به گزارش تیترشهر: علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در سیزدهمین مجمع عمومی جامعه اسلامی مهندسین در مورد اینکه  برخی می گویند چرا با آمریکا مذاکره نمی کنیم گفت:  مگر ما در گذشته مذاکره نکردیم  در زمان برجام مذاکره کردیم، همه هم قبول کردند. مذاکره باید انجام شود منتهی با روش و اصول و تاکتیک های مشخص که منجر به توافق هسته ای شد.

    رییس مجلس گفت: برجام به تصویب شورای امنیت رسید و بر اساس آن قعطنامه صادر شد. دو مسئله برای ما در توافق مهم بود که قطعنامه های ذیل فصل ۷ لغو شود و برخی از پرونده ها که عامل ماجراجویی بود، مانند PMD بسته شود و تحریم های هسته ای از بین برود. این توافق اگر کامل اجرا می شد برای ایران خوب بود.

    وی تصریح کرد: از ابتدا آمریکا برای عدم اجرای برجام چانه زنی می کردt تا زمانی که ترامپ آمد و کلا از برجام خارج شد.

    لاریجانی ادامه داد: منطقی ندارد وقتی توافقی که دوسال روی آن کار شده و به تصویب شورای امنیت رسیده، فردی بیاید و آن را لغو می کند. بخصوص این فرد لاابالی سیاسی که به هیچ امضایی از کشورش پایبند نیست، لذا مذاکره با این فرد هیچ ارزشی ندارد، ما که نمی‌خواهیم وقت تلف کنیم.

    رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین این ایراد وارد نیست. فکر نکنم تصلبی در این مسئله وجود داشته باشد، ایران با تدبیر و حوصله عمل کرد.

    وی با بیان اینکه استراتژی آن ها دو مولفه دارد، گفت: یک، در درون ایران و اطراف ایران آشفته سازی سیاسی ایجاد کنند. شاید این موضوع با نیروی معارض در خارج انجام شود یا درون ایران را از نظر دسته بندی به آشفته سازی سیاسی امنیتی بکشاند. مسئولان آمریکایی در این راستا تلاش می کنند.

    رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دوم اینکه می‌خواهند از نظر اقتصادی ایجاد شکنندگی کنند. آنها به خاطر برخی آدرس های غلطی که از ایران دریافت کردند تصور می کنند امروز بهترین زمان برای برخورد با انقلاب است.

    لاریجانی تصریح کرد: امروز مانند اول انقلاب، مواجهه با استکبار وجود دارد اما نوع آن متفاوت شده است. البته به سختی گذشته نیست. همگرایی بین المللی با استکبار و آمریکا همراه نیست اما به هرحال عناصر لجباز فعال هستند.

    وی ادامه داد: مثلث آمریکا، اسراییل و سعودی‌ها فعالانه در منطقه کار می‌کنند و با پول، برخی کشورها را می‌خرند. اما اجماعی که قبلا بوجود آمده بود، امروز وجود ندارد. چین، روسیه و برخی کشور های اروپایی همراه نیستند.

    چرا با آمریکا مذاکره نمیکنیم؟لاریجانی تاکید کرد: امروز شرایط متفاوتی داریم و باید در رفتار و تصمیماتمان لحاظ کنیم و برای اینکه بتوانیم مسیر درستی را برگزینیم، باید واقع بین باشیم.

    وی در تشریح وضعیت اقتصادی داخلی کشور گفت: تحریم و عملیات روانی حتما بر مسائل اقتصادی تاثیر دارد.

    رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از مشکلات درونی است که اگر این مشکلات را نبینیم و فقط فکر کنیم فشار بیرونی است، واقع بینانه عمل نکرده‌ایم. نباید همه مسائل را از خارج دید. وقتی نقدینگی زیاد در کشور وجود دارد، ناشی از بیرون نیست.

    وی تاکید کرد: بانک‌ها مشکل دارند، صندوق های بازنشستگی هم معضلاتی دارند. مشکل آب هم ربطی به تحریم ها ندارد. دولت باید با کمک مردم و برنامه ریزی کشور را نجات دهد.

    لاریجانی تصریح کرد: این روزها می‌بینم غالبا مسئله تحریم‌ها را اصل می بینند و فشار می آورند که من بخشی از آن را قبول دارم.

    وی تاکید کرد: بزرگ کردن تحریم ها و نادیده گرفتن موضوعات دیگر دو مشکل ایجاد می‌کند، اول اینکه تصمیمات اشتباه می گیریم، دوم اینکه حریف را بزرگ نشان می‌دهیم؛ در حالی که حریف اینقدر در زمینه سازی برای اخلال در اقتصاد نقش ندارد. ما مشکلاتی داریم که باید خودمان حل کنیم.

    لاریجانی گفت: دولت، مجلس و قوه قضاییه و نخبگان کشور کمک کنند تا مشکلات حل شود.

    رییس مجلس شورای اسلامی افزود: نگاه واقع بینانه برای استفاده از همه ظرفیت‌ها مهم است. اروپایی ها از ما تقاضا کردند فرصتی به ما بدهید که از توافق هسته ای مثل آمریکایی‌ها بیرون نرویم و ما می خواهیم این توافق بماند.

    وی ادامه داد: ما با مجموعه ملاحظاتمان فرصت چند هفته ای به آنها دادیم به شرط اینکه نکاتی که ما می‌خواهیم رعایت شود. البته معلوم نیست آنها بتوانند این کار را انجام دهند. به نظر من نظام تصمیم درستی گرفت که این فرصت داد.

    لاریجانی افزود: ملت ایران بداند ما همه راههای مسالمت آمیز را برای حل موضوع پیگیری می‌کنیم. نمی خواهیم خودمان در بحران سازی‌ها جست بزنیم. تا آنجا که ممکن است می‌خواهیم از راه‌های دیپلماتیک جلوی این مسائل را بگیریم تا مشکلات امنیتی بر مشکلات اقتصادی اضافه نشود. نباید کاری نکنیم که مشکلات امنیتی ما زیاد شود.

    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۰۷

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی