وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    عضو هیات رییسه شورا با این سوال که چگونه می توان از تخریب باغات باقی مانده در تهران جلوگیری کرد؟ اظها داشت: تهیه شناسنامه برای باغات شهر تهران و ایجاد لایحه باغات در سامانه شهرسازی مانع از تداوم روند تخریب باغات خواهد شد.

    به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، زهرا نژاد بهرام، رییس کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه مشترک  کمیسیون معماری و شهرسازی و کمیسیون سلامت و محیط زیست با موضوع بررسی لایحه شناسنامه باغات و اراضی مشجر برگزار شد با اشاره به ورود شورا به بررسی لایحه شناسنامه باغات و اراضی مشجر گفت: تهیه شناسنامه برای باغات شهر تهران و ایجاد لایحه باغات در سامانه شهرسازی مانع از تداوم روند تخریب باغات خواهد شد.

     

    وی افزود: در لایحه شهرداری تهران باید ابتدا تعریف دقیقی از واژگان ارائه شود. همچنین از آنجا که مطالعات مشاور، صرفا منحصر به املاک با مساحت بیشتر از 500 متر مربع است، باید برای املاک زیر 500 متری که دارای اراضی مشجر و فضای سبز هستند، ساز و کار معینی  در نظر گرفته شده و پیش بینی های لازم صورت گیرد.

     

    عضوهیات رییسه شورا خاطر نشان ساخت: نکته دیگری که ضروریست پیش از اعلام نظریه کارشناسی کمیسیون های ماده 7 در مناطق  و سازمان بوستان ها تعیین تکلیف شود، آن است که مبنای استفاده از ظرفیت  تصایر ماهواره ای برای اعلام نظر در خصوص باغات از چه سالی است؟

     

    وی تاکید کرد: آیا مبنا را باید بعد از سال 1359 که همزمان با اولین قانون حفظ و گسترش فضای سبز است، در نظر گرفت با این که می توان به تصاویر سال های پیش  هم استناد کرد؟

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی