وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    کلنگ افتتاح پروژه های عمرانی جدید و توقف پروژه های نیمه کاره

    به گزارش تیترشهر: امروز در حالی شهردار تهران کلنگ افتتاح پروژه های عمرانی جدید تهران را به زمین زد که بسیساری از پروژه های عمرانی تهران اکنون نیمه کاره مانده اند.

    محمدعلی نجفی در مراسم بهره‌برداری از پروژه پل‌های تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید خرازی با محور 45 متری شهید باقری، اظهار داشت: امروز 4 پروژه شهری مورد بررسی قرار گرفت و خوشحال هستیم که پروژه‌های عمرانی در سطح شهر تهران در حال پیشرفت است.

    وی با اشاره به اینکه تهران به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است، گفت: علی‌رغم تمام مشکلات، فعالیت‌های اجرایی و عمرانی در شهر تهران با قدرت در حال انجام است و کارکنان و کارمندان شهرداری تهران با علاقه‌مندی زیادی کارها را دنبال می‌کنند تا خدمات جدیدی به مردم تهران ارائه شود.

    شهردار تهران بیان داشت: در ابتدا از پارکینگ طبقاتی بزرگراه آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی بازدیدی صورت گرفت که این پارکینگ به شکل خاصی در حال ساخت است. 9 طبقه زیر زمین و 2 طبقه تجاری آن نیز روی زمین واقع شده است.

    نجفی بیان داشت: آمادگی این را داریم که این پروژه را به صورت مشارکتی به بخش خصوصی واگذار کنیم.

    وی بیان داشت: پروژه پارکینگ طبقاتی بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کمک بسیاری در راستای تأمین پارکینگ مورد نیاز بیمارستان رجایی و پارک ملت و پردیس ملت می‌کند و قطعاً برای کسانی که در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند سود قابل توجهی بر جای خواهد داشت.

    شهردار تهران تأکید کرد: این مجموعه را به صورت واگذاری کامل یا مشارکتی به بخش خصوصی ارائه می‌دهیم.

    نجفی بیان داشت: بازدید بعدی از تونل آرش اسفندیار نیز که بخش قابلی از ترافیک غرب با احداث این تونل کاسته می‌شود و امیدواریم در دهه فجر امسال افتتاح شود.

    وی بیان داشت: تهران هنوز ظرفیت‌های زیادی برای کار کردن و فعالیت‌های اقتصادی و همین‌طور توسعه گردشگری دارد.

    شهردار تهران گفت: یکی از این ظرفیت‌ها توسعه دریاچه خلیج‌فارس است که متأسفانه در حال حاضر بخشی از فعالیت‌های این دریاچه رها شده یا متوقف مانده است.

    نجفی بیان داشت: دریاچه خلیج‌فارس فضای مناسبی برای تفریح و گردشگری است و در این خصوص نیز می‌توان نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام کرد.

    وی اظهار داشت: متأسفانه با بی‌سلیقگی پارکینگ طبقاتی در شمال دریاچه خلیج‌فارس ساخته شده است که ارتفاع آن موجب این شده است که از آن سمت دید مناسب به دریاچه را از بین ببرد.

    شهردار تهران ادامه داد: پارکینگ طبقاتی دیگری که دید دریاچه را محدود نکند با هماهنگی‌های لازم به زودی احداث می‌شود.

    نجفی بیان داشت: تهران حرکت می‌کند و حیات در این شهر وجود دارد و پایتخت می‌تواند تمام کشور را به تحرک وادارد.

    وی با اشاره به اینکه امیدواریم تهران را بتوانیم به یک شهر نمونه تبدیل کنیم، گفت: تأمین منابع مالی برای تکمیل و تعریف پروژه‌های جدید یکی از مسائلی است که مدیریت شهری با آن درگیر است.

    شهردار تهران بیان داشت: امیدواریم از طریق لایحه بودجه سال 97 و نمایندگان مجلس بتوانیم بودجه توسعه حمل‌ونقل ریلی را در سال‌ آینده افزایش دهیم تا شهروندان بتوانند با سهولت بیشتری تردد داشته باشند.

    نجفی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال 97، 8 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای کلانشهرها اختصاص یافته است، گفت: از این مبلغ 4 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های ریلی و 4 هزار میلیارد تومان دیگر نیز برای دیگر پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

    وی بیان داشت: دولت در لایحه بودجه سال 97، 2 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای کاهش آلودگی هوا، محیط زیست و جمع‌آوری پسماندها در نظر گرفته است و 350 میلیون دلار نیز به حمل‌ونقل ریلی اختصاص داده که 100 میلیون دلار آن برای حمل‌ونقل ریلی کلانشهرها است.

    شهردار تهران گفت: در دولت نیز در خصوص افزایش منابع توسعه حمل‌ونقل ریلی پیشنهادهایی را مطرح کردیم که دوستان رأی ندادند.

    نجفی با اشاره به اینکه با کمک دولت و مجلس می‌تواند سال آینده سالی پررونق از نظر فعالیت‌های مختلف باشد، گفت: امیدوارم نمایندگان چند پیشنهاد برای افزایش توسعه حمل‌ونقل ریلی در لایحه بودجه سال 97 اضافه کنند.

    این صحبت های نجفی در حالی مطرح می شود که پیش از این اعضای شورای شهر تهران نسبت به توقف پروژه های عمرانی تهران گلایه کرده بودند و حتی برخی نیز عنوان کردند در بودجه 97 شهرداری تهران تنها پروژه های عمرانی با 70 درصد پیشرفت دیده خواهد شد.

    کارگاه های عمرانی شهر تهران در آستانه تعطیلی!/ 22 هزار میلیارد تومان  بودجه مورد نیاز اتمام پروژه های تهران

    رویکرد مدیریت جدید شهر تهران اتمام پروژه های نیمه تمام شهر تهران است. آنطور که بارها اعضای شورای شهر، شهردار تهران و معاون های مربوطه تا کنون بیان کرده اند، قرار نیست پروژه جدید عمرانی در پایتخت تعریف شود.
     به رغم انکه محمد علی نجفی در اولین مصاحبه های خود در جمع خبرنگاران عنوان کرده بود که قرار نیست پروژه های عمرانی بزرگ در شهر تهران به مانند گذشته تعریف شود و یا اینکه در برنامه تلویزینی عنوان کرده بود که دیگر شهرداری تهران تمایلی به ساخت بزرگراه ندارد؛ اما گویا این صحبت های شهردار و اعضای شورای شهر تهران با واکنش هایی از سوی منتقدان روبه رو شده بود به گونه ای که شهردار پایتخت در یکی از آخرین صحبت های خود در جمع  خبرنگاران اعلام کرد:«چه کسی گفته که ساخت پروژه های عمرانی بزرگ در تهران موقف می شود؟»
    بازدید صبحگاهی امروز شهردار تهران با خبرنگاران نیز به این دلیل برنامه ریزی شده بود که خبرنگاران شاهد انجام پروژه های عمرانی در شهر تهران باشند و حتی نجفی در جمع خبرنگاران به صراحت اعلام کرد:« تهران به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است» جمله ای که بارها از زبان شهردار سابق تهران در گفت و گو های خبری شنیده شده بود و از سال 89 تا 92 به راستی که تهران به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده بود.
    اما به رغم ادعاهای شهردار تهران در مدت سه ماه اخیر بسیاری از پروژه های عمرانی شهر تهران چه طرح هایی که توسط معاونت فنی و عمران و یا سایر معاونت های مربوطه در حال ساخت بود و چه پروژه های عمرانی ای که توسط مناطق در دست اجرا بود، به دلیل عدم تامین منابع مالی متوقف شده بود. این در حالی است که به واسطه یک بخش نامه داخلی به تمامی سازمان ها و معاونت ها تاکید شده پروژه های عمرانی ای به خط پایان و بهره برداری می رسند که 70 درصد از پیشرفت عمرانی آنها گذشته است. البته تبصره ای نیز برای پروژه هایی که پیشرفت کتری از انچه در این بخشنامه مشخص شده است نیز قرار داده شده به عنوان مثال اگر پروژه ای در کاهش بار ترافیکی تاثیرگذار است می تواند از این قاعده مستثنی باشد.
    اما سوال اینجاست اگر پروژه ای در دوره قبلی مدیریت شهری تهران عملیات عمرانی ان آغاز شده باشد و در مرحله پیشرفت 68 و یا 50 درصد باشد؛ تکلیف چیست؟ مهمتر از همه تکلیف پیمانکارانی که به امید بازگشت سرمایه خود اقدام به ساخت پروژه های عمرانی شهر تهران با شهرداری همکاری کرده اند چه می شود؟ به عنوان مثال شرکت مشاور پروژه ای که امروز توسط شهردار تهران و با حضور اعضای شورای شهر تهران در منطقه 22 به بهره برداری رسید، 12 ماه است که به دلیل عدم پرداخت دیون شهرداری به کارمندان خود حقوق پرداخت نکرده بود.
    به رغم آنکه پیمانکاران زیادی در انتظار بازپرداخت دیون معوقه خود از شهرداری تهران هستند؛ آیا این بخشنامه آنها را در بلاتکلیفی قرار نمی دهد. همچنین تکلیف پروژه های نیمه تمام شهر تهران قرار است چه شود؟
    رئیس شورای شهر تهران در حاشیه مراسم افتتاح پروژه پل‌های تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید خرازی با محور 45 متری شهید باقری در جمع خبرنگاران اعلام کرد: برای اتمام پروژه های عمرانی شهر تهران به 22 هزار میلیارد بودجه نیاز است.
    به گفته محسن هاشمی این میزان بودجه در صورتی است که دیگر پروژه جدیدی از سوی شهرداری تهران در سال آینده تعریف نشود.اما قطعا در آینده پروژه‌های دیگری به شهر اضافه می‌شود و امیدواریم درآمدهای شهرداری تهران از محل منابع پایدار بیشتر شود و دولت نیز کمک‌هایی که وعده داده بود را به شهر تهران ارائه دهد.

    طبق محاسبات رئیس شورای شهر تهران؛ در صورتی که پروژه‌های شهر تهران برای اجرا به تعویق بیفتد نیاز به 30 هزار میلیارد تومان داریم.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی