وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    کاشان نیوز:صبح امروز دانشگاه کاشان میزبان پژوهشگران و اساتید بنام معماری و هنر جهان عرب بود که در «کنفرانس بین‌المللی نقش هنر و معماری در ارتباطات علمی ایران و جهان عرب» شرکت کرده‌اند.
    این کنفرانس که برای اولین بار به ابتکار دانشگاه کاشان در سطح جهان عرب برنامه‌ریزی شده است، با همکاری و مساعدت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه‌های جهان عرب و ایران در ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت‌ماه امسال در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

    در مراسم افتتاحیه این کنفرانس بین‌المللی اساتید بنام معماری و هنر از کشورهای ایتالیا، تونس، عراق، لیتوانی، سوریه، عمان، آمریکا، لبنان و اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شاخص هنر و معماری ایران همچون دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه هنر تهران، هنر اصفهان، هنر شیراز، علم و صنعت، حکیم سبزواری، فردوسی مشهد و هنر تبریز حضور دارند.

    در حاشیه این کنفرانس «دبیرخانه دائمی گفتگوهای علمی هنر و معماری ایران و جهان عرب» در دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان تاسیس می‌شود تا پژوهش ‌های علمی و تخصصی این موضوعات به طور مستمر پیگیری شود و زمینه‌ای بر برگزاری مستمر این همایش‌ها باشد.

    حمیدرضا مومنیان، فرماندار کاشان، در ابتدای مراسم ضمن خیر مقدم به مهمانان ایرانی و خارجی در کاشان بیان کرد:«ایرانیان با ورود اسلام هم ظرفیت این دین را خوب شناختند هم ارتباطات گسترده‌ای با جهان عرب برقرار کردند.»

    مومنبان با بیان این مطلب که کاشان نقطه طلایی جغرافیای ایران و امن ترین نقطه کشور است افزود:«کاشان نیاز به ارتباطات بین المللی دارد. شناسایی و ظرفیت سازی در حوزه بین المللی دارد.»

    سپس سعید ابریشمی‌راد، شهردار کاشان با خوش‌آمد گویی به مهمانان در اردیبهشت کاشان، فصل گل و گلاب در شهر خانه‌های تاریخی مهمانان را به بازدید خانه‌های تاریخی کاشان دعوت کرد و افزود:«عنصر احترام در همه دست ساخته‌های بشر در این شهر پیداست. احترام به انسان و احترام به طبیعت در تمامی یادگارهای معماری گذشته کاشان دیده می‌شود. چیزی که امروزه به عنوان توسعه یافتگی توصیه می‌شود، توجه به حریم خصوصی و احترام به آن است که این توجه و احترام را در جای جای بناهای تاریخی کاشان به چشم می‌بینیم.»

    شهردار کاشان در پایان سخنان خود تاکید کرد هنر و معماری فصل مشترکی برای ارتباط بین ملت‌ها است.

    کنفرانس بین‌المللی «نقش هنر و معماری در ارتباطات علمی ایران و جهان عرب» تا فردا در تالار آزادی دانشگاه کاشان در حال برگزاری است و ۱۷ مقاله از پژوهشگران ایرانی و خارجی در سه محور «معماری و تزیینات وابسته به معماری»٬ « هنر و معماری در متون ادبی تاریخی» و «هنر و باستانشناسی» در پنل‌های گوناگون ارائه خواهند شد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی