وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    طبق گزارش وزارت مسکن و شهرسازی آمریکا، در هر شبانه‌روز بیش از 600 هزار نفر بی‌خانمان در ایالات متحده آمریکا شب را به صبح می‌رسانند.

    به گزارش ماسال نیوز، شماره جدید هفته نامه راه ۵۷ به نقل از سایت exposingtruth در گزارشی به ۱۰ واقعیت درباره زندگی بی‌خانمان‌ها در آمریکا پرداخته است:


    ۱٫ بیش از نیم میلیون نفر بی‌خانمان هستند
    طبق گزارش وزارت مسکن و شهرسازی آمریکا، در هر شبانه‌روز بیش از ۶۰۰ هزار نفر بی‌خانمان در ایالات متحده آمریکا شب را به صبح می‌رسانند. اکثر این افراد شب را در پناهگاه‌های بی‌خانمان یا در نوعی مسکن گذار کوتاه‌مدت می‌گذرانند. اندکی بیش از یک‌سوم در خودروها، در زیر پل‌ها و یا در برخی دیگر از جاهای بدون سرپناه زندگی می‌کنند. جالب این است که تعداد خانه‌های خالی در ایالات متحده نسبت به تعداد بی‌خانمان‌ها بیشتر است.

    ۲٫ یک‌چهارم افراد بی‌خانمان بچه‌ها هستند
    وزارت مسکن و شهرسازی آمریکا گزارش داده است که در هر شبانه‌روز بیش از ۱۳۸،۰۰۰ نفر از افراد بی‌خانمان در ایالات متحده کودکان زیر ۱۸ سال هستند. بر اساس برنامه فدرال، تعریف کودکان بی‌خانمان مقداری وسیع‌تر است و تنها شامل کسانی که در پناهگاه‌ها یا مسکن گذار موقت زندگی می‌کنند نیست، بلکه کسانی که به علت مشکلات اقتصادی، در اتومبیل، پارک، اتوبوس یا ایستگاه‌های قطار زندگی می‌کنند راه هم شامل می‌شود. در این تعریف، مرکز ملی آموزش بی‌خانمان در ماه سپتامبر ۲۰۱۴ اعلام کرد بیش از یک میلیون کودک بی‌خانمان در مدارس دولتی آمریکا تحصیل می‌کنند.

    ۳٫ ده‌ها هزار کهنه سرباز بی‌خانمان هستند

    بیش از ۵۷،۰۰۰ کهنه سرباز هر شب بی‌خانمان زندگی می‌کنند. شصت درصد آن‌ها در پناهگاه و بقیه در مناطق بدون سرپناه زندگی می‌کنند. تقریباً ۵۰۰۰ نفر از این‌ها زن هستند.

    ۴٫ خشونت خانگی علت اصلی بی‌خانمانی در زنان است

    بیش از ۹۰ درصد زنان بی‌خانمان قربانی سوءاستفاده شدید جسمی و جنسی هستند و فرار از سوءاستفاده از آن‌ها یکی از دلایل اصلی بی‌خانمان شدن آن‌ها است.

    ۵- بسیاری از مردم بی‌خانمان هستند زیرا نمی‌توانند اجاره کنند

    فقدان مسکن مقرون به صرفه یکی از دلایل اصلی بی‌خانمانی در آمریکا است. کاهش ۵۰ درصدی بودجه وزارت مسکن و شهرسازی آمریکا در دهه‌های اخیر باعث شده است هر ۱۰ سال یک‌بار، ۱۰ هزار واحد مسکن برای افراد کم‌درآمد از دست برود.

    ۶٫ مکان‌های کمتری برای اجاره دادن افراد فقیر وجود دارد

    یک‌هشتم از عرضه ملک مسکونی برای افراد کم‌درآمد از سال ۲۰۰۱ به طور دائم از دست داده است. ایالات متحده نیاز به حداقل ۷ میلیون آپارتمان مقرون به صرفه برای خانواده‌های کم‌درآمد دارد و در نتیجه میلیون‌ها خانواده بیش از نیمی از درآمد ماهانه خود را برای اجاره می‌پردازند.

    ۷٫ در چند سال گذشته میلیون‌ها نفر خانه خود را از دست داده‌اند

    از سال ۲۰۰۸ بیش از پنج میلیون خانه توسط بانک‌ها مصادره شده‌اند، یعنی یک خانه از هر ۱۰ خانه با وام مسکن. این باعث شده است که افراد بیشتری در جستجوی ملک اجاره‌ای مقرون به صرفه باشند.

    ۸٫ دولت به اندازه ای که فکر می کنید کمک نمی کند
    کمک‌های عمومی برای اجاره کردن خانه تنها برای یک نفر از چهار نفر افراد کم‌درآمد است و افراد دیگر در لیست انتظار چندین ساله قرار دارند.

    ۹٫ یک پنجم افراد بی‌خانمان از بیماری‌های شدید روانی بدون درمان رنج می‌برند

    درحالی‌که حدود ۶٪ جمعیت عمومی در آمریکا مبتلا به بیماری شدید روانی هستند (آمریکا سومین کشور افسرده دنیاست)، ۲۰ تا ۲۵ درصد از بی‌خانمان‌ها با توجه به مطالعات دولتی از بیماری‌های شدید روحی رنج می‌برند. نیمی از این افراد خودشان را در معرض خطر قرار می‌دهند و در معرض خطر بیشتر اعتیاد و سلامت جسمی نامناسب هستند.


    ۱۰٫ تعداد شهرهایی که بی‌خانمانی را جرم تلقی می‌کنند در حال افزایش است
    طبق بررسی مرکز ملی حقوق بشر و فقر در سال ۲۰۱۴ از ۱۸۷ شهر، ۲۴ درصد شهرها بی‌خانمانی را یک جرم شهری با عنوان اخلال در نظم عمومی می‌دانند؛ ۳۳ درصد شهرها آن را غیرقانونی می‌دانند و در این شهرها بی‌خانمان‌ها باید در اطراف یا در مکانی خاص در شهر نگهداری شوند؛ ۱۸ درصد شهرها خوابیدن در هر نقطه عمومی را جرم تلقی می‌کنند و …. تعداد شهرهایی که بی‌خانمانی را جرم می‌دانند به طور پیوسته در آمریکا در حال افزایش است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی