وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    مدارس فرسوده تهران امروز سوژه اعضای شورای شهر تهران بود که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بررسی شد.
     

    مدارس فرسوده سوژه جلسه شانزدهم شورای شهر تهرانبه گزارش  تیترشهر: محسن هاشمی در شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تمام این آسیب‌ها و اتفاقاتی که در شهر وجود دارد به این دلیل است که به سمت مدیریت یکپارچه شهری نمی‌رویم و در نتیجه مشکلات آموزش و پرورش روز به روز بیشتر می‌شود.

    وی ادامه داد: مشکلات آموزش و پرورش مخصوصاً از نظر زیرساخت‌ها به دلیل نبود مدیریت یکپارچه هر روز افزایش می‌یابد و مشارکت مردم اتفاق نمی‌افتد.

    هاشمی گفت: در حالی که تمام پیشنهادات و ایرادات می‌تواند از طریق مدیریت یکپارچه شهری حل شود، البته باید با منابع واگذار شود نه اینکه فقط مشکلات مدیریت شهری بیاید.

    هاشمی گفت: این تجربه را در زمان مدیریت مترو داشتم، مترو دولتی بود و دیدیم اگر مدیریت آن به شهرداری منتقل نشود، نمی‌تواند توسعه پیدا کند و از نظر منابع دچار مشکل می‌شود، در نتیجه مدیریت مترو از دولت به شهرداری رفت.

    وی ادامه داد: در آموزش و پرورش هم این اتفاق می‌تواند بیفتد و دولت سیاست کلان را داشته باشد، اما از نظر اجرا، برعهده نهاد مسئول باشد.

    سرانه دانش‌آموزی بغرنج است/ مدارس در مواقع بحرانی ایمن نیستند

    محمد سالاری نیز در همین زمینه گفت: مدارک شهر تهران به لحاظ فرسودگی نسبت به کل کشور وضعیت وخیمی دارند و سرانه دانش‌آموزی بغرنج است.

    وی ادامه داد: منطقه بیست و دو شهر تهران قرار بود 70 درصد الماک و اراضی بالای یک هزار متر آن دراختیار شهر برای سرانه هفتگانه قرار گیرد، اما اکنون یک از فقیرترین مناطق در شهر است با وجود اینکه خیرین زیادی وجود دارند که می‌خواهند در این زمینه کمک کنند.

    وی در مورد نحوه مقاوم‌سازی شهر تهران نیز گفت: در مواقع بحرانی که شهر ناایمن است، با توجه به گسل زلزله و بافت فرسوده‌ای که داریم و اماکن آموزشی و بهداشتی، جایگاه مدییت بحران تلقی می‌شوند، متأسفانه مدارس وضعیت بغرنجی دارند.

    وی خطاب به سازمان نوسازی مدارس گفت: با اینکه فضاهای عمومی از نشانه‌های ارزشمند یک شهر هستند، اما در فرایند ساخت و ساز، قانون شهرسازی رعایت نمی‌شود.

    مدارس به نقاط مناسب و دنج‌تر شهر منتقل شوند

    محمود میرلوحی در شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: هزار مدرسه از 4 هزار مدرسه در شهر تهران نیاز به بازسازی دارد که با یک حساب سرانگشتی هر یک از این مدارس روزی دو بار ورود و خروج سرویس مدارس را دارند که این در واقع 8 هزار بار شلوغی را در شهر موجب می‌شود.

    وی ادامه داد: بنابر این ضرورت وجود طرح جامعی که مناسب‌ترین نقطه و مکان‌یابی را برای مدارس داشته باشد می‌طلبد.

    میرلوحی گفت: شاید بهتر باشد مدارس در جاهایی مستقر شوند که از اتوبانی عبور نکنند یا سر چهارراه‌ها ترافیک درست نکنند در یک نقطه مناسب و دنج‌تر بروند تا برای آموزش و حتی ارزش افزوده برای آموزش و پرورش مفید باشند.

    وی ادامه داد: همچنین جدایی پسماندها از مبدأ به طور جدی بهتر است پیگیری شود بنده طرحی نوشتم که به خانم صدراعظم نوری دادم اما وی گفت متوقف شود می‌خواهم که آموزش و پرورش که موسسه مؤثر در این زمینه است نسبت به این موضوع ورود کند.

    وی گفت:‌همچنین تفاهمنامه‌ای نوشته شود تا آموزش حقوق شهروندی و ترافیک را به دانش‌آموزان داشته باشیم.

    کوتاهی آموزش و پرورش در اجرای «طرح مدرسه آماده»

    بهار آروین در شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، گفت: ایمن‌سازی مدارس در برابر زلزله اهمیت زیادی دارد که در قالب طرح مدرسه آماده طی تفاهمنامه‌ای بین شهرداری و آموزش و پرورش به آن تأکید شده است.

    وی ادامه داد:‌متأسفانه در مدیریت اخیر آموزش و پرورش جدیتی برای اجرای این طرح وجود ندارد و چند ماه است که به تأخیر افتاده است.

    وی افزود: خوب است دلایل عدم اجرای این طرح را می‌شنیدیم چرا که آموزش و پرورش تفاهمنامه را امضاء کرده و بیشتر هزینه از سوی شهرداری پرداخت می‌شود.

    وی گفت: اگر دستگاه‌های مختلف خارج از شهرداری در رابطه با موضوع مدارس گزارش دهند هدفمندتر کارها پیش می‌رود و بهتر است منطبق با تفاهمنامه پیشنهاداتی برای به ثمر رسیدن اهداف حرف بزنیم و فقط به بیان چالش‌ها معطوف نباشیم.

    همچنین صدراعظم نوری عضو شورای شهر گفت: دانش‌آموزان سرمایه هر جامعه هستند که اگر آموزش درستی ببینند می‌توانند برا‌ی‌آینده راهبردهای درستی داشته باشند.

    وی ادامه داد:‌اینکه کمبود منابع داریم بر کسی پوشیده نیست اما باید همه دستگاه‌ها کمک کنند و آموزش و پرورش به شهرداری نگاه فقط پشتیبانی نداشته باشد و طرح شهردار مدرسه جدی گرفته شود.

    شهربانو امانی عضو دیگر شورای شهر نیز گفت:  10 درصد خانواده‌ها از سرویس نیمه‌ ایمن استفاده می‌کنند و 90 درصد خانواده‌ها از سرویس تعبیه شده استفاده نمی‌کنند در حالی که طبق آئین‌نامه مسئولیت جانی و روانی این سرویس‌ها بر عهده استفاده ‌کننده است.

    ناهید خداکرمی نیز عضو دیگر شورای شهر گفت: می‌توانیم آموزش شهروندی را در بوستان‌های اطراف سرویس مدارس و کوچه و خیابان داشت باشیم چرا که این شیوه آموزشی اکنون نگران‌کننده است و نباید آموزش چند پیش به کودکان داده شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی