وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    دستگاه‌های اجرایی مرتبط با بافت اطراف حرم در جلسه‌ای تصمیم گرفته‌اند تا آخرین مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی را که بر توقف طرح‌های بافت اطراف حرم مطهر تأکید دارد، اجرا نکنند.

    به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بیش از 10 سال از زمانی که محمدجواد محمدی زاده، استاندار اسبق خراسان رضوی، طی نامه‌ای نکاتی قابل تأمل از سوی رهبر انقلاب را به شهردار وقت، یعنی سیدمحسن بنی‌هاشمی ابلاغ کرد، می‌گذرد. نکاتی که بر تغییر حداقلی منطقه تأکید کرده‌ بود، اما حالا آنچه بر سر این منطقه از شهر مشهد رفته، چیزی جز تخریب‌های هویتی و کوچاندن مردم و ساکنان قدیمی آن نبوده است.

    در این شرایط، ابلاغ دستور جدید شورای عالی معماری و شهرسازی کشور، نویدبخش توقف این تخریب‌ها بود، شورای عالی معماری و شهرسازی کشور این دستور را در 19 تیر امسال به تصویب رساند اما ابلاغ آن در استانداری خراسان رضوی با وقفه مواجه شد تا اینکه محتوای کامل این دستور در 19 مهر امسال، یعنی سه ماه پس از تصویب در روزنامه رسمی کشور منتشر شد.

    از این زمان به بعد اجرای این مصوبه، قانونی لازم‌الاجرا برای همه دستگاه‌های اجرایی اعم از استانداری، فرمانداری، شهرداری، میراث فرهنگی و دیگر ارگان‌های دخیل در این پرونده بود اما مدیران این نهادها در جلسه‌ای با دعوت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با عنوان شورای راهبردی مشهد مقدس گردهم آمدند و تصمیم گرفتند تا دستور شورای عالی معماری و شهرسازی را عملی نکرده و بر اساس مصوبات قبلی این شورا عمل کنند.

    در متن صورت جلسه شورای راهبردی مشهد مقدس که در 25 آبان امسال تشکیل شده، آمده است:

     "به دلیل عدم امکان اجرا توسط شهرداری مشهد، مجددا اصلاح مصوبه تاریخ 19/4/96 شورای عالی معماری و شهرسازی ایران از مقام محترم ریاست جمهوری اسلامی ایران و مقام محترم وزارت راه و شهرسازی توسط استاندار معزز و محترم خراسان رضوی درخواست شود و شهرداری مشهد به دلیل عدم امکان اجرایی شدن طرح مدنظر شورای عالی، پیگیری لازم را در چارچوب مصوبات قانونی گذشته انجام دهند.

    شهرداری مشهد به دلیل عدم امکان پاسخگویی به حقوق مکتسبه ایجاد شده و ضرورت قانونی و شرعی برای تأدیه حقوق مکتسبه از موجباتی است که اصلاح مصوبه جدید شورای عالی شهرسازی و معماری را می‌طلبد. فلذا تا انجام تشریفات قانونی اصلاح مصوبه، شهرداری مشهد به جهت جلوگیری از مشکلات حاد قابل پیش‌بینی بر اساس طرح مصوب قبل عمل نماید.
    آستان قدس رضوی برای تأکید مجدد در نقطه نظرات مرتبط با لزوم رعایت مباحث مورد نظر آن آستان موارد مربوطه را به وزیر محترم راه و شهرسازی منعکس فرمایند."

    این دستور جلسه به امضای علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، سید مرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، محمدرحیم نوروزیان، فرماندار مشهد، محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد، محمد مقدوری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، قاسم تقی زاده خامسی، شهردار مشهد و مهدی سالیانی، مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان رضوی رسیده است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی