وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    از شورای شهر تهران خبر می رسد که اعضای این شورا طرحی در دست دارند تا قیمت بلیت مترو در خط 5 را همزمان با اضافه شدن ایستگاه هشتگرد افزایش دهند.

    طرح پنهانی شورای شهر برای افزایش قیمت بلیت مترو خط 5

    به گزارش تیترشهر: ماجرای افزایش قیمت بلیت مترو خط 5 تهران عجیب و غریب شده است. ابتدا شورای شهر تهران بلیت های تک سفره خط 5 را 1500 تومان قیمت گذاری کردند اما این موضوع با مخالفت فرمانداری تهران و کمیته انطباق همراه شد.

    کمیته انطباق این رقم را بیش از تورم تشخیص داد و خواستار اصلاح آن شد. در بازگشت این مصوبه به شورای شهر تهران، اعضا بدون هیچ بحث و مخالفتی به سرعت این مبلغ را 500 تومان کاهش داده و قیمت جدید را هزار تومان تصویب کردند.

    این رقم معادل قیمت بلیت مترو در خطوط دیگر شد و از نظر عدالت میان شهروندانی که مسیرهای کوتاه درون تهران را طی می کنند و مسافرانی که از کرج به شرق تهران می روند، مشکلاتی ایجاد شد.

    اما حالا که افتتاح ایستگاه مترو هشتگرد در آینده ای نزدیک قرار است انجام شود، اعضا امیدوار هستند که بتوانند به بهانه افتتاح این ایستگاه، قیمت ها را تغییر دهند.

    از شورا خبر می رسد که اعضا به صورت پنهانی توافق کرده اند که با نظر فرمانداری در این مقطع مخالفت نکنند و در آینده زمانی که ایستگاه هشتگرد افتتاح شد، قیمت ها را افزایش دهند.

    این افزایش قیمت بخصوص برای ایستگاه هشتگرد شاید منطقی به نظر بیاید اما نباید از پنهان کاری شورایی ها به سادگی گذشت، چرا که آنها مدعی ایجاد شورای شیشه ای بودند.

    اقدامات پنهانی مانند همین موضوع و اختلافات با شهردار تهران و همچنین برگزاری جلسات هم اندیشی برای یک کاسه کردن نظرات دور از چشم رسانه ها می تواند به اعتماد مردم آسیب برساند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی