وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    کمیته ایمنی و مدیریت بحران که زیر نظر کمیسیون سلامت و محیط زیست فعالیت می کند، رسیدگی به وضعیت ایمنی پارک ها، معابر و فضاهای شهری را در دستور کار قرار داده و در حال بررسی ابعاد مختلف ایمنی پارک ها و معابر هستیم. برای این منظور با مراکز علمی و دانشگاهی یکسری قراردادهایی بسته ایم تا مناطق مختلف را مورد بررسی قرار دهند و تا کنون مسایل و مشکلات ناشی از عدم ایمنی در برخی مناطق احصا شده است.

    به گزارش تیتر شهر، علی رغم این که سال گذشته مدیرکل استاندارد استان تهران جهت استانداردسازی وسایل بازی پارک‌های تهران برای شهرداری ها ضرب العجل تعیین کرد اما باز هم چندی پیش شاهد بروز حادثه برای کودکی در فضای بازی منطقه ۱۵ شهرداری تهران بودیم.

    طی سال های گذشته بارها شاهد آسیب کودکان و حتی مرگ آن ها در زمین های بازی و پارک ها بوده ایم و ظاهرا ضرب العجل اداره استاندارد نیز در این زمینه چندان کار ساز نبوده است. کم کم به پایان فصل امتحانات و شروع تابستان نزدیک می شویم. فصل بهار و تابستان هر چند موسم تفریح و فراغت است اما گاه برخی حوادث در پارک ها و شهربازی ها که ناشی از عدم رعایت ایمنی و غیر استاندارد بودن وسایل بازی است شیرینی ساعت های خوش را به تلخی و نگرانی تبدیل می کند.

    بررسی ایمنی پارک ها و فضاهای شهری 

    زهرا صدر اعظم نوری رییس کمیسیون سلامت و خدمات شهری در گفت وگو با تیتر شهر از بررسی وضعیت ایمنی پارک ها و معابر شهر در کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر خبر داد و گفت: کمیته ایمنی و مدیریت بحران که زیر نظر کمیسیون سلامت و محیط زیست فعالیت می کند، رسیدگی به وضعیت ایمنی پارک ها، معابر و فضاهای شهری را در دستور کار قرار داده و در حال بررسی ابعاد مختلف ایمنی پارک ها و معابر هستیم. برای این منظور با مراکز علمی و دانشگاهی یکسری قراردادهایی بسته ایم تا مناطق مختلف را مورد بررسی قرار دهند و تا کنون مسایل و مشکلات ناشی از عدم ایمنی در برخی مناطق احصا شده است.اکنون در حال بررسی این موارد هستیم تا گزارش هایی رابه HSE ارایه کنیم.

    او ادامه داد: واحد HSE شهرداری تهران زیر نظر شرکت شهر سالم ، مرکز مدیریت محیط زیست و نیز توسعه پایدار و اداره کل سلامت فعالیت می کند. زمینه فعالیت HSE ایمنی، سلامت و محیط زیست است و به سلامت و ایمنی شهروندان می پردازد.ما گزارش های خود را برای این واحد ارسال می کنیم تاآن ها نسبت به ایمن سازی فضاهای شهری اقدام کنند.

    اخذ ضمانت از پیمانکاران جهت رعایت ایمنی

    نوری با تاکید بر این که ایمنی فضای عمومی و تجهیزات یکی از الزاماتی است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، تصریح کرد: فضاهای عمومی، پارک ها و معابر محل هایی اندکه تردد بسیاری در آن ها انجام می شود و کوچکترین نا ایمنی می تواند خسارت هایی به بار بیاورد که بعضا جبران ناپذیر است.از این جهت تمام پیمانکارانی که در این زمینه فعالیت می کنند، موظف اند استانداردهای لازم را رعایت کرده و ایمنی لازم را در مجموعه تحت مدیریت خود به وجود بیاورند.به خصوص در پارک ها وسایل و تجهیزات مختلفی که استفاده می شود باید از استاندارد لازم برخوردار باشند و در واقع ضمانت کافی برای ایمنی آن ها ایجاد شده باشد.شهرداری های مناطق نیز باید نظارت کافی بر این وسایل داشته باشندو در قراردادهایی که پیمانکاران می بندند ایمنی را در صدر قرار داده و ضمانت های لازم را از آن ها در یافت کنند.

    از آن جا که حضور در فضای باز و پارک ها و استفاده از زمین های بازی یکی از کم هزینه ترین تفریحات اکثر خانواده های قشر متوسط و ضعیف تهرانی محسوب می شود پس وضعیت ایمنی و کیفیت این فضاها و پارک‌های شهرها باید به قدری بالا باشد که مردم احساس امنیت کنند تا بتوانند با خیال راحت کودکان خود را به این مکان‌ها ببرند. بنابراین انتظار می رود، شهرداری تهران قبل از این که فاجعه ای دیگر در تهران رخ دهد و کودکی جان خود را از دست داده یا دچار مشکلات دیگر شود نسبت به ایمن سازی فضای پارک ها و نیز وسایل بازی اقدام کند

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی