وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    به گزارش تیتر شهر، علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه در حالی امروز خبر از تکمیل خط ۷ مترو تا پایان سال داد که از آبان همزمان با تعطیلی مترو قرار شد تا ظرف 6 ماه کمبودهای خط برطرف شود اما اکنون با گذشت 7 ماه از تعطیلی خط 7 مترو هنوز بازگشایی نشده است. علی امام در صحبت های امروز خود وعده داد که با وجود مشکلات زیاد در تامین منابع با جدیت پیگیر رفع ایرادات آن هستیم و بخش میانی خط به طول ۶ کیلومتر و با۵ ایستگاه تا پایان خرداد ماه تکمیل خواهد شد و روزهای اول تیرماه آماده بهره‌برداری خواهد بود.

    خط 7 مترو خرداد سال گذشته در آخرین روزهای حضور قالیباف در شهرداری تهران افتتاح شد و بسیاری آن را یک اجرای نمایشی و سیاسی کاری دانستند. اما این موضوع بعد از افشاگری رحمت اله حافظی عضو شورای چهارم شهر تهران در خصوص نا ایمن بودن این خط و افتتاح زودهنگام آن رنگ و بوی دیگری گرفت. آن زمان قالیباف و یارانش به شدت از کار خود دفاع کردند اما 4 ماه بعد از این که محمدعلی نجفی مدیریت شهر تهران را بر عهده گرفت ، فعالیت خط 7 مترو را متوقف کرد.

    پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری ،دلیل تعطیلی خط 7 مترو را وجود نواقص متعدد در جنبه‌های عمرانی، تجهیزاتی و سامانه‌های ایمنی و کنترلی دانست و از روز دوشنبه هشتم آبان ماه 1396 فعالیت این خط متوقف شد. البته قبل از آن محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران نیز خواستار تعطیلی این خط به دلیل ناایمنی آن شده بود. در ابلاغ معاون حمل و نقل شهردار تهران به مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تصریح شده بود که نواقص خط هفت متروی تهران باید ظرف مدت شش ماه برطرف شده باشد تا خط 7 مجددا آماده انتقال مسافر شود که عملا این اتفاق نیفتاد.

    روز یکشنبه نیز محمدعلی افشانی شهردار تهران در جمع خبرنگاران اعلام کرد از خط 6 و 7 مترو بازدید داشته‌ام ولی قطعاً‌ خط 7 مترو تا شهریور ماه هم تمام نخواهد شد و امیدواریم 5 کیلومتر آن تا پایان خرداد و یا اوایل تیر ماه افتتاح شود.»هر چند علی امام وعده بازگشایی 5 ایستگاه خط 7 را تا پایان خرداد ماه عنوان کرد اما شهردار تهران در این مورد فقط به اظهار امیدواری بسنده کرد. چند روزی بیشتر به پایان خرداد ماه نمانده است و به زودی مشخص می شود که آیا شهرداری تهران به وعده های خود عمل می کند یا باز هم باید شاهد به تاخیر انداختن بازگشایی این خط باشیم.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی