وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    تهران- ایرنا- شهردار تهران گفت: ساخت ساختمان پلاسکو دو سال پس از صدور پروانه یعنی سال 1400 تمام می‌شود چون تهیه نقشه‌های تأسیسات، سازه و معماری حدود 6 ماه زمان می‌برد.

    به گزارش خانه ملت ، محمدعلی افشانی با اشاره به برنامه شهرداری تهران برای همکاری با سایر دستگاه‌ها در اتمام ساخت پروژه ساختمان پلاسکو گفت: مقرر شده بنیاد مستضعفان به عنوان مالک ساختمان نقشه‌ها را تهیه و به شهرداری‌ تحویل دهد و شهرداری نیز با بررسی نقشه‌ها و تطبیق با ضوابط و مقررات پروانه‌ها را صادر کند تا با سرعت تمام ساخت پروژه آغاز شود.
    شهردار تهران افزود: برای تسریع در فعالیت ساخت پیش از اینکه نقشه های معماری اصلی تهیه شود نقشه‌های سازه نگهبان که برای نگهداشت گود بوده آماده شده است که باید تحویل شهرداری شود و شهرداری این نقشه را بررسی کرده و برای تسریع در فعالیت نقشه سازه نگهبان را پس از بررسی کارشناسی مجزا تهیه و تأیید می‌کند.
    وی با بیان اینکه پس از این مرحله نقشه‌های اصلی و پروانه برای اجرا صادر می‌شود، ادامه داد: رئیس بنیاد مستضعفان و استاندار تهران متعهد شدند که ظرف مدت دو سال ساخت پروژه ساختمان پلاسکو اتمام یابد که امیدوارم با تلاش شبانه روزی این اقدام انجام شود و شهرداری تهران حداکثر حمایت را با دستگاه‌های ذی‌مدخل خواهد داشت که پروژه در موعد مقرر اتمام یابد.
    شهردار تهران با بیان اینکه متولی مسکن، وزارت راه و شهرسازی است، افزود: شهرداری تهران مسئولیت نظارت پروانه‌ای دارد و نظارت سازه‌ای توسط مهندسان و ناظر سازمان راه و شهرسازی انجام می‌شود که این وزارتخانه پروانه صلاحیت این مهندسان را با توجه به عملکرد آنها صادر، تمدید و ابطال می‌کند.
    وی با بیان اینکه نظارت عالیه بر ساختمان‌ها بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، افزود: نظارت سازه‌ای و ساختمان با وزارت راه و شهرسازی بوده که این اختلاف نظر بین شهرداری و این وزارتخانه وجود دارد لذا مقرر شد مجلس این موضوع را دنبال کند و یک لایحه و یا طرحی در این باره تهیه شود تا نهایتا با تبدیل به قانون این ایراد رفع شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی