وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    نشست کمیسیون ایمنی راه های استان خراسان رضوی به ریاست معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون ایمنی راه های کشور در استانداری خراسان رضوی برگزار شد و به خاطر انجام تحلیل های آماری در نرم افزار GIS تقدیر شد.

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جلسه کمیسیون ایمنی استان خراسان رضوی به ریاست معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی برگزار شد. 

    تقی‌زاده

    در این جلسه که به ریاست مهرداد تقی‌زاده، دبیر کمسیون ایمنی راه‌های کشور و حضور استاندار و معاون عمرانی استانداری در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، مطرح گردید، در سال ۱۳۹۷، شش جلسه کمسیون ایمنی برگزار شده که خروجی آن ۷۰ مصوبه بوده است.

    مهرداد تقی زاده، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در این جلسه به این موضوع اشاره کرد که در کشور فقط استان خراسان رضوی است که تحلیل آماری خود را در به صورت حرفه ای در نرم افزار GIS تدوین کرده است.

    دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور هدف این کمیسیون را رسیدن به صفر کشته در جاده ها اعلام کرد و اولویت دستور کار کمیسیون را استان هایی که وضعیت ایمنی آن ها وخیم است، دانست.

    این مقام مسئول افزود: نقشه راه ایمنی راه های کشور در دو قسمت عملیاتی و سیاست گذاری تدوین شده و در نوبت طرح در کمیسیون های دولت می باشد. 

    وی اظهار کرد: استراتژی و سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که استفاده از خودرو در جاده ها کاهش پیدا کند و مردم به استفاده از حمل و نقل ریلی که کمترین میزان تصادفات را داراست، رو بیاورند، چرا که این امر یک راه حل پنهان برای کاهش تلفات جاده ای است.

    وی افزود: این یک سیاست کاری می‌باشد که کشور های توسعه یافته در حال پیگیری آن هستند و از این اقدام نتیجه مثبت نیز گرفته اند.

    وی در انتهای جلسه، راه‌حل مشکلات و کم کردن آمار تلفات جاده ای را در یافتن اشکالات سیستمی، کنترل و نظارت، سرمایه گذاری، حمل و نقل هوشمند و اقدامات مهندسی دسته‌بندی کرد.

    مقدوری معاون استاندار نیز در این جلسه اعلام گفت: سیاست های حمل و نقل استان، کاهش و رفع مشکلات است و از کسری بودجه به عنوان اصلی‌ترین چالش این استان نام برد.

    وی از ابلاغ پروژه‌هایی که با حضور ریاست جمهور در استان مطرح شده، به عنوان یک خبر خوب نام برد و اشاره کرد تعویض مبلمان و طراحی در جاده‌های اصلی به منظور کاهش خواب‌آلودگی رانندگان و همچنین آموزش نیروی انسانی به جهت کاهش خطاهای انسانی در جاده‌های روستایی در دست بررسی می‌باشد.

    از جمله مصوبات این جلسه می‌ توان به تصمیم گیری درخصوص کنترل جاده های استان علی‌الخصوص اقدامات ویژه محور بردسکن - سبزوار، تامین دوربین ثبت تخلفات، تهیه برش استانی طرح جامع حمل و نقل، برنامه ارتقا ایمنی محور سیمان مشهد و محور مشهد - سرخس اشاره کرد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی