وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    قزوین-ایرنا-سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: خریدارانی که به صورت پیش فروش قصد خرید ساختمان را دارند باید پس از توافق در بنگاه های معاملات ملکی آن را در یکی از دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسانند.

    عباس پورقادر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه علی رغم همه توصیه ها و تاکید مسئولان مبنی بر ثبت هرگونه معامله در دفاتر اسناد رسمی، بازهم شاهد وجود برخی تخلفات در حوزه ساختمان و ملک و ضرر و زیان مردم در این زمینه هستیم.
    وی با اشاره به اینکه تنظیم هر نوع قرارداد پیش فروش باید در یکی از دفاتر اسناد رسمی به انجام برسد، ادامه داد: متاسفانه این روزها با توجه به افزایش بی رویه و سرسام آور قیمت مسکن، برخی سودجویان ممکن است اقدام به فروش یک واحد به چند نفر را کنند در حالی که براساس قانون هر نوع قرارداد پیش فروش یا واگذاری باید با رعایت ماده 2 قانون از طریق تنظیم سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی با درج در سند مالکیت و ارسال آن به اداره ثبت صورت بپذیرد.
    به گفته وی، همه مشخصات دقیق ساختمان خریداری شده به صورت پیش فروش از جمله شماره طبقات و واحد مورد نظر، مساحت، تعداد اتاق ها،پارکینگ و انباری به همراه مشخصات فنی مانند نوع کاربری، سیستم های گرمایش و سرمایش، نوع مصالح به کار گرفته شده، نمای ساختمان و در نهایت میزان و نوع پرداخت قیمت باید در دفاتر اسناد رسمی قید شود.
    پورقادر تاکید کرد: در صورت رعایت موارد قانونی و دقت در امر خرید و فروش بدون شک شاهد کاهش اعاده رسیدگی به پرونده های تشکیل شده در محاکم قضائی نیز خواهیم بود.
    وی در پایان یادآور شد: خریداران ساختمان به صورت پیش فروش به طور حتم باید زمان پایان پروژه و تحویل واحد را نیز هنگام تنظیم سند رسمی، مشخص کنند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی