وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در جلسه نظام پایش برنامه‌های وزارتخانه با بیان اینکه «اعضا و نمایندگان سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه تا پایان هفته برنامه‌های خود را به دفتر معاونت برنامه‌ریزی ارسال کنند.» گفت: در نظر داریم در پایان دو هفته آینده برنامه‌های سال ۹۷ به همراه برنامه ۵ ساله ششم توسعه آماده و پایش شوند.

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جلسه نظام پایش برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی به ریاست امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با حضور اعضا و نمایندگان معاونت‌های برنامه‌ریزی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

    جلسه

    مهدی قربانی مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌ها در جریان ارائه گزارش‌ مربوطه اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی ۷۳ تکلیف قانونی در بخش حمل‌ونقل و مسکن و شهرسازی دارد که ۴۲ تکلیف مربوط بخش حمل‌ونقل و ۳۱ تکلیف مربوط به بخش مسکن است. در بخش حمل‌ونقل ۲۳ تکلیف مربوط به برنامه‌های توسعه‌ای و ۱۹ تکلیف مربوط به برنامه ششم توسعه و در بخش مسکن ۳۱ تکلیف مربوط به برنامه‌های توسعه‌ای و ۷ تکلیف مربوطه به احکام دائمی است.

    وی افزود: از ۷۳ برنامه تکلیفی وزارت راه و شهرسازی ۵۰ مورد مطابق برنامه و ۱۸ مورد عقب‌تر از برنامه قرار دارد و ۵ مورد نیز جزو وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

    مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌ها بیات داشت: تعداد احکام دائمی وزارت راه و شهرسازی ۳۷ عدد و تعداد تکالیف قانون برنامه ششم توسعه ۳۶ عدد است، با توجه به اینکه برخی از احکام و تکالیف دارای بیش از یک دستگاه اجرایی است، لذا بر اساس دستگاه‌های متولی بخش حمل‌ونقل و مسکن‌وشهرسازی ۹۰ عدد است.

    قربانی خاطرنشان کرد: گزارش کاملی به تفکیک شرکت‌ها و سازمان‌ها از عملکرد آن‌ها و میزان مطابقت یا عقب‌ماندگی و دلایل آن از برنامه‌های تکلیفی تهیه شده است.

    وی با اشاره به پیش‌بینی شاخص‌های کمی برنامه ششم توسعه گفت: متوسط درصد تحقق شاخص‌های کمی حمل‌ونقل ۷۴ درصد است که ۲۴ درصد از شاخص‌های زیرساختی،‌۸۱ درصد در شاخص‌های عملکردی، ۸۱ درصد در شاخص‌های ناوگان و ۶۲ درصد به‌طور مجزا سازمان هواشناسی پیشرفته داشته‌اند.

    در ادامه جلسه لیلا دژمان معاون دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌ها گزارشی از تصویب شاخص‌های KPI وزارت راه و شهرسازی ارائه کرد و در رابطه با این گزارش بیان داشت: با هماهنگی دفاتر آمار و برنامه‌ریزی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی شاخص‌ها پیشنهاد شد و پس از دریافت اطلاعات و انتقال آن‌ها در سامانه‌ نظارت آنلاین داشبورد مدیریتی، عملکرد هر یک از دستگاه‌های تابعه رسد می‌شوند.

    وی افزود: سال گذشته در سامانه داشبورد مدیریتی، تعدادی از شاخص‌ها ثبت شد و بخش تصویر بخشی حمل‌ونقل هر حوزه با شاخص‌های کمی تعیین‌شده در مقایسه با عملکرد سال قبل مشخص می‌شد کجا عقب‌تر و کجاها مطابق برنامه است.

    دژمان در ادامه گفت: در حال حاضر ۹۶ شاخص در بخش حمل‌ونقل و ۸۵ شاخص در بخش مسکن و شهرسازی تدوین شده‌اند. در بخش حمل‌ونقل ۳۵ مورد مربوط به احکام کمی برنامه ششم است و ۵۸ مورد دیگر اقلامی هستند که با عملکرد جاری سازمان‌ها ارتباط دارند و برای آن‌ها نیز برنامه‌ای تدوین شده است.

    معاون دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌ها بیان داشت: از ۹۶ شاخص بخش حمل‌ونقل ۲۱ مورد در سازمان راهداری، ۲۱ مورد شرکت راه‌آهن، ۴ مورد شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، ۱۰ مورد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور، ۱۰ مورد سازمان بنادر و دریانوردی، ۴ مورد سازمان هواشناسی و ۱۰ مورد نیز مربوطه به سازمان هواپیمایی کشوری است.

    در ادامه این جلسه امیر امینی معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی خطاب به اعضا و نمایندگان سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه تأکید کرد: تا پایان هفته برنامه‌های خود را به دفتر معاونت برنامه‌ریزی ارسال کنند. در نظر داریم در پایان دو هفته آینده برنامه‌های سال ۹۷ به همراه برنامه ۵ ساله ششم توسعه آماده و پایش شوند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در فرایند جدید مباحث باید تفکیک و تکالیف شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و شرکت راه‌آهن به‌صورت جداگانه بارگذاری شوند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی