وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

     سرپرست اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر از اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت خانه گفتمان شهری با هدف ایجاد فضای گفتگو بین متخصصان و حرفه مندان عرصه معماری و شهر سازی خبر داد.

     به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، غلامرضا مرادی در این خصوص اظهار داشت: تاسیس خانه گفتمان شهر با هدف ایجاد فضای  گفتگو بین  متخصصان و حرفه مندان عرصه معماری و شهرسازی در خصوص کیفیت زندگی در شهرهای امروز و تقویت انجمن  ها و موسسات تخصصی در این عرصه صورت می گیرد.

    مرمت

     مهندس مرادی افزود: اختصاص خانه عمارت سودایی متعلق به شرکت بازآفرینی شهری ایران در شهر بوشهر به عنوان خانه گفتمان شهری و معماری واقع در بافت تاریخی جهت مرمت در این خصوص در سال ۹۷ در نظر گرفته شده است.

     وی بیان کرد: اعتبار اولیه برای مرمت ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

     سرپرست اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر در ادامه گفت: این ساختمان با عرصه ۲۵۰ متر و زیر بنای ۴۰۰ متر در دو طبقه واقع در محله کوتی مجاور مسجد اهل سنت در شهر بوشهر به عنوان خانه گفتمان شهری و معماری مرمت و باسازی است.

     مهندس مرادی افزود: سیاست  اعطای کاربری  مجدد و بهره برداری از ساختمان های تاریخی ( عمارت سودایی ) و مجموعه های ارزشمند ضامن  تداوم حیات این ثروت های فرهنگی و همچنین گسترش زندگی به بافت پیرامونی این آثار خواهد بود .

     وی در پایان اظهار داشت: با تشکر از مقام عالی وزارت و شهرسازی که مشوق اصلی و حامی این برنامه بوده اند، امید است با حمایت سایر دست اندرکاران، این اقدام  تبدیل  به یک جریان گسترده در کشور  شود./

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی