وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    بافت تاریخی

    مدیرکل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان گفت: بیست و پنجمین نشست از سلسله نشست راهبردهای شهرسازی و معماری با موضوع « تجارب کلان‌شهر تهران در حوزه پروژه‌های زیباسازی در بافت‌های تاریخی » در اصفهان برگزار می‌شود.

    سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: امروزه با رشد روزافزون شهرنشینی، مشکلات شهری بیش از هر زمان دیگری دامن‌گیر شهرها شده است، این مشکلات با تأثیرگذاری بر تمامی جنبه‌های شهرنشینی، روابط منطقی زندگی شهری را نا به سامان می‌کند.

    وی با بیان اینکه مشکلات یاد شده ریشه‌های گوناگون داشته و از جهات مختلف قابل بررسی است، تصریح کرد: یکی از این مشکلات، بی‌توجهی به بافت‌های تاریخی در شهرهای امروزی است، به گونه‌ای که تلاش مسئولان بیشتر معطوف به گسترش شهرها، ایجاد خیابان‌های جدید در حاشیه آنها و تأمین هزینه‌های تأسیسات و تجهیزات شهری با تمرکز کمتر بر اهمیت بافت تاریخی بوده است.

    مدیرکل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان ادامه داد: بافت تاریخی شهرها جزئی از سرمایه ملی و فرهنگی کشور است که نه تنها به لحاظ زیباشناختی، تداوم خاطرات جمعی و هویت‌بخشی شهرهای ما ارزشمند هستند، بلکه محل سکونت و معیشت میلیون‌ها نفر نیز محسوب می‌شوند.

     وی با تاکید بر اینکه مسئولان شهری و کلان کشوری در حفظ، نگهداری، مرمت، نوسازی و زیباسازی بافت‌های تاریخی توجه ویژه‌­ای داشته باشند، گفت: بافتهای تاریخی هویت و شناسنامه شهر و به بیانی دیگر برند شهر محسوب میشود که برخی ویژگیهای ممتاز در بافت شهر را متبلور میکند.

    حسینی‌نیا گفت: در ادامه سلسله نشست راهبردهای شهرسازی و معماری با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع، بیست و پنجمین نشست به «تجارب کلان‌شهر تهران در حوزه پروژه‌های زیباسازی در بافت های تاریخی» اختصاص یافته است، این نشست با سخنرانی «حمیدرضا نیلی» روز پنج شنبه ۱۸ مرداد ماه از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۳ در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می­‌شود.

    مدیرکل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان با بیان اینکه زیبایی هر شهر علاوه بر رفع نیازهای روحی و روانی، هویت شهری را تحکیم می‌بخشـد، تصریح کرد: زیباسازی فضاهای تاریخی به عنوان عنصر کیفیت‌بخش محیط زندگی، یکی از اهداف منظر شهری و از مهمترین مباحثی است که بستر نوآوری و خلاقیت‌های هدفمند را در بافت‌های تاریخی پدیدار می‌سازد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی