وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
     اجتماعی سازی در شهرهای جدید از مهم‌ترین رویکردهای ماست

    اقتصاد ایران: اصفهان - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساکنین سایت‌های مسکونی در شهرهای جدید مختلف به شکل ناخواسته در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند بر این اساس تبدیل آنها به یک اجتماع از فعالیت های ویژه ما است.

    به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله طاهرخانی پیش از ظهر یک‌شنبه در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های شهر جدید بهارستان اظهار داشت: این شهر با جمعیت ۱۰۰ هزار نفری از نظر گستره فعالیت های عمرانی و جلب کردن جمعیت از شهرهای فعال کشور است.

    وی افزود: زمانی که جمعیت شهرهای جدید به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد نیازهای جدید بروز کرده و این امر فرصت هایی را در اختیار شهر می‌گذارد چراکه بسیاری از فعالیت‌های آن دارای صرفه اقتصادی می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید از فضای کلان سرمایه گذاری استان و شهرها برای فعالیت‌های خود بهره مند شویم،‌ بیان داشت: بر این اساس دو موضوع کلیدی باید در دستور کار  باشد که یکی دسترسی و حمل و نقل مناسب میان اصفهان و شهر جدید است.

    اقبال به سکونت و سرمایه‌گذاری با افتتاح متروی بهارستان

    وی با بیان اینکه پروژه قطار شهری اصفهان - بهارستان پیشرفت خوبی دارد، تاکید کرد: امروز پروژه ایستگاه بهارستان کلنگ زنی و تا ۱۸ ماه آینده قطعا افتتاح می‌شود که افتتاح این پروژه تاثیر ویژه در جایگاه بهارستان خواهد داشت و اقبال به سکونت و سرمایه گذاری در این شهر افزایش پیدا می کند.

    طاهرخانی با اشاره به اینکه مجموعه وزارت راه و شهرسازی به شدت درگیر تکمیل مسکن مهر بوده است، ابراز داشت: در طول این مدت مجموعه شرکت عمران بار کاستی سایر دستگاه ها در ارائه خدمات روبنایی مسکن مهر را به دوش کشیده است.

    افتتاح ۹ واحد آموزشی در شهرهای جدید

    وی با اشاره به اینکه در هفته دولت ۹ واحد آموزشی افتتاح شد که ۶ مورد در فولادشهر، دو واحد در بهارستان و یک مورد نیز در شهر مجلسی افتتاح شد، گفت: در مجموعه ساخت ۱۰۰ مدرسه دیگر را در دستور ساخت داریم که بخش عمده به مناسبت ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود.

    انجام خدمات روبنایی

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه انجام خدمات روبنایی مانند ساخت کلانتری، مساجد، فضاهای بازی و غیره از رویکردهای ماست، تصریح کرد: وجه بعدی کار ما اجتماعی سازی است.

    وی ادامه داد: در واقع ساکنین سایت‌های مسکونی مختلف تنها به واسطه در پروژه های بزرگ و ناخواسته در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند اما از نظر سطح سواد، درآمد و غیره ممکن است همسان نباشند و بر این اساس تبدیل آنها به یک اجتماع از فعالیت های ویژه ماست.

    طاهرخانی تاکید کرد: بدین ترتیب با برگزاری جشنواره، یادواره و غیره مردم را باهم آشنا کنیم تا اجتماع مدنظر و قوام دهنده جامعه شکل گیرد.

    اعتقادی به شروع پروژه با تصدی گری دولت نداریم

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ابراز داشت: انتقاداتی بر این مبنا مطرح شده است که وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم و دوازدهم پروژه مسکونی را شروع نکرده است اما ما اعتقادی به شروع پروژه با تصدی گری دولت نداریم چراکه باعث اتلاف منابع می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه انتقاد به مسکن مهر موجب مسئولیت‌پذیری دولت در ارتقاء و انجام‌ این طرح شد، ابراز داشت: مسکن مهر از سیاست‌های دولت قبلی است اما ما تمام تلاش خود را برای اتمام آن به کار بستیم.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی