وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    شیراز-ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: 100 مدرسه جدید تا پایان سال 97 در مسکن های مهر واقع در شهرهای جدید در سراسر کشور احداث می شود که از این تعداد تاکنون 20مدرسه به بهره برداری رسیده است.

    به گزارش خبرنگار ایرنا حبیب الله طاهرخانی، چهارشنبه در آیین بهره برداری از طرح های عمرانی شهر جدید صدرا در شیراز افزود: از 2میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر کشور نزدیک به 2 میلیون واحد به متقاضیان آنها واگذار شده است.
    طاهرخانی ادامه داد: 150هزار واحد مسکن مهر نیز حداکثر تا پایان دولت دوازدهم تحویل داده می شود و حدود 150 واحد باقی مانده نیز هیچ متقاضی ندارد.
    این مقام مسئول اظهار داشت: کمبودهای جدی در سایت های مسکن مهر در سراسر کشور وجود دارد که دولت با تمام توان می کوشد به لحاظ استاندارد سازی محیط زندگی مردم در این واحدهای مسکونی، آنها را به سطح متوسط شهری ارتقا دهد و خدمات اولیه مسکن های مهر را تامین کند.
    طاهر خانی ادامه داد: به زودی پرونده تحویل واحدهای مسکن مهر به متقاضیان بسته خواهد شد اما کار دولت برای تامین خدمات مورد نیاز به این مجتمع ها همچنان ادامه دارد.
    وی، با تاکید بر اینکه دولت افتخار دارد که بخش عمده مسکن های مهر را در کشور به سرانجام رسانده، بیان کرد: در هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) امسال حدود 20 واحد آموزشی جدید و 30 پارک محله ای در مجموعه شهرهای جدید کشور به بهره برداری رسیده و 80 مدرسه جدید دیگر نیز تا پایان سال 97 احداث می شود.
    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به کاهش بودجه های عمرانی کشور اشاره کرد و بیان داشت: برای توسعه راهی جز رجوع به سرمایه گذاری بخش خصوصی و فعال کردن بازارهای مالی پیش روی دولت، وجود ندارد و لازم است که ظرفیت های حوزه های مختلف شهرهای جدید در این زمینه شناسایی و شرایط حضور بخش خصوصی در این عرصه آماده شود.
    وی ادامه داد: به زودی در مجموعه شهرهای جدید کشور، ساخت 50 هزار واحد مسکونی با اتکا به توان بخش خصوصی کلید می خورد.
    طاهرخانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شروع طرح های جدید و هدفمند در شهر صدرا گفت: با روندی که در شهر جدید صدرا کلید خورده تا پایان دولت دوازدهم، صدرا به عنوان شهر نمونه پایدار معرفی خواهد شد.
    در این آیین، افزون بر 150میلیارد تومان پروژه از منابع داخلی شرکت عمران شهر جدید صدرا از جمله افتتاح 576 واحد مسکن مهر امام رضا (ع)، فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب غرب صدرا و مجتمع آموزشی قوام الدین شیرازی به بهره برداری رسید.
    همچنین در ادامه این آیین، کلنگ زنی شماری از طرح های عمرانی از جمله آغاز عملیات ساخت سه زمین ورزشی با اعتبار 126 میلیارد تومان انجام شد.
    شهر جدید صدرا در 20 کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی