به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، علی اشراقی با اشاره به اینکه ساختمان پلاسکو، ساختمانی تجاری در ضلع شمال شرقی چهارراه استانبول و به عنوان اولین ساختمان ساخته شده با اسکلت فلزی و جزء اولین ساختمانهای  بلند در تهران  بود و یکی از مهمترین مراکز تولید و فروش پوشاک در تهران یاد میشد، اعلام کرد: با ارائه  توضیحات مبسوط مشاور طرح ساختمان پلاسکو و ارائه آلترناتیوهای طراحی متعدد و با انعقاد توافق نامه ای که در دفتر استاندار تهران تنظیم شده است، با احداث بنا در بخش فرو ریخته ساختمان در مساحتی حدود یکهزار متر مربع در 5 طبقه زیرزمین و 15 طبقه روی آن که یک طبقه به یادمان شهدای آتش نشانی اختصاص می یابد و در 100% مساحت و به صورت تجاری موافقت بعمل آمده است.

اشراقی افزود: فرایند تهیه طرح معماری به صورت ویژه با همکاری حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران انجام می شود و این معاونت ملزم به  رعایت ضوابط و مقررات عرصه و حریم آثار تاریخی مدرسه و کلیسای ژاندارک ، خانه مشیرالدوله پیرنیا و خانه سردار معتمد .... که توسط سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کشور تهیه شده است، می باشد.

در ادامه جلسه طرح ساماندهی میادین منیریه ، محمدیه و بهارستان پس از توضیحات مشاور تهیه کننده طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مطابق نظر کارگروه فنی با کلیات طرح و شرایط محدود کننده آن موافقت و مقرر شد جزئیات آن پس از بررسی کامل کارگروه مجددا ارائه شود .

شایان ذکر است در این جلسه همچنین طرح موسوم به پل آسمان در محدوده شهرداری منطقه 22 و به منظور اتصال جنگل چیتگر به دریاچه شهدای خلیج فارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد ارائه گزارش در چهارچوب ضوابط کمیسیون ضمن  مطالعات ترافیکی و شهرسازی در خصوص پهنه بندی و بارگذاری تکمیل و پس از تایید کارگروه به جلسه ارائه شود .

در انتهای جلسه و بنا به نظر شهردار تهران ، بحث و بررسی ویژه ای در خصوص مصوبه قبلی کمیسیون ماده پنج در خصوص اراضی پادگان 06 صورت گرفت و مقرر شد مباحث صورت گرفته توسط دبیرخانه و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران  به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران منعکس گردد.