وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    رحمان‌زاده مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه احیا و باز زنده‌سازی خانه مشاهیر، نخبگان و ترویج ارزش‌ها و اندیشه‌های نخبگان هنر و ادبیات از اهداف شهرداری تهران است، گفت: خانه اخوان ثالث از سوی شهرداری منطقه شش برای مرمت و احیا در اختیار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران قرار گرفته و در حال حاضر نیز مرحله مطالعات و طراحی این خانه آغاز شده است.

    به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، مهندس جعفر رحمان‌زاده ضمن اعلام این خبر و با اشاره به ضرورت تملک و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی شهر تهران، بیان داشت: شهرداری خانه اخوان ثالث را خریداری کرده و به زودی عملیات مرمت و احیای این مجموعه فرهنگی آغاز می‌شود.

    به گفته مهندس رحمان‌زاده احیا و باز زنده‌سازی خانه مشاهیر و نخبگان؛ تهران را به پایتخت فرهنگی قابل توجه تبدیل خواهد کرد چرا که توجه به هنرمندان و بزرگان عرصه ادب و هنر به‌عنوان بخشی از مالکان فکری جامعه؛ اهمیت بسیار زیادی در تقویت فرهنگ و هنر اصیل ایرانی دارد.

    وی با تاکید بر اینکه این خانه با حفظ هویت این بنای فرهنگی و مطابق با اصول علمی مرمت ابنیه تاریخی انجام خواهد شد، تصریح کرد: هدف اصلی ما حفظ اصول مرمت و احیا، براساس مداخله حداقلی است.

    DSC_2367

    رحمان‌زاده با اشاره به اینکه برگزاری جلسات راهبردی با اقوام، خویشاوندان و علاقمندان به اخوان ثالث ادامه دارد، گفت: تلاش خواهیم کرد تا ماهیت معماری و روح حاکم بر بافت این مجموعه با همان حس و حال گذشته بازسازی شود.

    گفتنی است منزل مهدی اخوان ثالث در خیابان دکتر فاطمی، خیابان ششم، کوچه خجسته، پلاک ۳۱ قرار دارد و این اثر در تاریخ ۱ مهر ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۱۰۴۰۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی