وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    رئیس سنجش مطالعات اجتماعی مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی اظهار داشت: امروزه جمعیت کشور در روستا و شهر تثبیت شده است، مگر در شرایطی که مهاجرت های بسیار اندک به صورت موردی صورت می گیرد.

    برنامه هاشور با موضوع بررسی حاشیه نشینی در تهران و کشور، با حضور دکتر مریم زارعیان (استادیار دانشگاه و رئیس سنجش مطالعات اجتماعی مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.
    در این برنامه دکتر مریم زارعیان با اشاره به این که مسیر توسعه در کشور همواره سبب مهاجرت مردم از روستا و شهر شده است، گفت: از اوایل دهه ۴۰ تا به امروز تمامی سیاست های توسعه کشور بر با تکیه بر تمرکزگرایی زمینه مهاجرت افراد روستایی به شهرها را فراهم ساخته است.
    وی با اشاره به این که حدود ۷۶ درصد از جمعیت ایران در شهرها زندگی می کنند، اظهار داشت: امروزه جمعیت کشور در روستا و شهر تثبیت شده است، مگر در شرایطی که مهاجرت های بسیار اندک به صورت موردی صورت می گیرد.
    رئیس سنجش مطالعات اجتماعی مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: مهاجرت های گسترده از روستا به شهر در سال های گذشته به صورت کامل واقع شده اند، بر همین اساس مهاجرت عمده ای از روستا به سمت شهر در سال های آینده پیش بینی نمی شود.
    وی افزود: برخی از افرادی که از نظر فرهنگی و ساختاری با کارکردهای شهرها هماهنگ نشدند، به اجبار در حاشیه شهرهای بزرگ زندگی می کنند.
    دکتر مریم زارعیان اضافه کرد: عدم وجود اشتغال پایدار و ارزان بودن نرخ زمین و مسکن در حاشیه شهرها از جمله مهم ترین عواملی هستند که افراد مختلف را به زندگی در حاشیه شهرها سوق داده اند.
    وی با اشاره به سند ساماندهی حاشیه نشینی مصوب سال ۸۳، تصریح کرد: متاسفانه سند ساماندهی حاشیه نشینی کشور در دولت نهم و دهم به صورت کامل فراموش شده و مورد اجرا قرار نگرفت، در حالی که دولت آقای روحانی با احیای این سند کارهای مختلفی را انجام داد.
    رئیس سنجش مطالعات اجتماعی مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی افزود: در ۸ سالی که سند ساماندهی حاشیه نشینی مورد توجه دولت نبود، حاشیه نشینی در کشور بیش از ۶ میلیون نفر افزایش پیدا کرد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی