وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    معاون شهرسازی و معماری گفت: استفاده درست از فرصت‌ها و طرح‌های شهری نگرانی از تأثیرات بودجه بر شهرداری تهران را به حداقل می رساند.
    به گزارش فانوس، دکتر پیروز حناچی در جلسه ارزیابی طرح تفصیلی جدید شهر تهران که به منظور بررسی کاستی‌ها و برجستگی‌ها، نقاط ضعف و قوت این طرح و با حضور متخصصان و مهندسان مشاور تهیه کننده طرح تفصیلی و الگوی توسعه مناطق 22 گانه شهر تهران برگزار شد، گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود در شهر تهران، در آغاز رقم زدن دوره‌ای جدید برای شهر تهران، نمی‌توان به نقطه صفر بازگشت اما برای درست برداشتن گامهای نخست، نیاز به همفکری و راهنمایی‌های مؤثر صاحب نظران، متخصصان و مهندسان مشاور طرح تفصیلی شهر تهران ضروری است.

    وی افزود: معضلاتی که در حال حاضر در شهر تهران با آن روبرو هستیم ناشی از آرزوهای بزرگی بوده است که لزوماً برنامه ­ریزی نشده و بر طبق سلیقه شخصی اجرا شده اند و تأثیر خود را بر بودجه شهرداری گذاشته و اصرار بر تأمین اعتبار آن بودجه، شهرداری تهران را از انضباط خارج کرده است.

     معاون شهردار تهران با اشاره به این که پیش از این همواره، برای کالبد شهر برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: شواهد نشان می دهد بخش های اقتصادی خصوصاً اقتصاد غیر شفاف بسیار جلوتر حرکت نموده است تا جایی که اثرات عمیق خود را بر کالبد شهر گذاشته است و در حال حاضر باید به دنبال بررسی این موضوع باشیم که طرح‌های توسعه شهری تا چه میزان در به وجود آوردن وضعیتی که امروز در شهر تهران با آن روبرو هستیم نقش داشته است.

    وی با اشاره به این که پایبندی به طرح های شهری یکی از اصول بسیار مهمی است که همواره باید به آن توجه داشت، افزود: در مقایسه با سال 1382 که آغاز دوره برنامه ریزی برای شهر تهران بود و پس از آن سال 1386 که این برنامه ها به تصویب رسید، امروز با توجه به زیرساخت ها و تجربیات و اطلاعات موجود محکمتر از پیش گام خواهیم برداشت.

     معاون شهردار تهران با اشاره به چگونگی آغاز دوره بازبینی طرح تفصیلی شهر تهران، تصریح کرد: آنچه در این خصوص مهم است آن است که چه مسیری طی شده است، وضعیت موجود و مشکلات به چه صورت است و از طرفی توجه به چشم انداز تعریف شده در پیش روی شهر تهران ضروری است.

    وی با بیان این که تجارب گذشته نمایانگر این است که در دوره‌هایی که توانسته‌ایم جامعه را نسبت به موضوعاتی حساس و با خود همراه کنیم  بهتر توانسته‌ایم تأثیرگذار باشیم و مسیر را اصلاح کنیم، افزود: گوشه‌هایی از بحران‌های جدی شهر تهران بحران آب، بحران های زیست محیطی و یا دور شدن برخی از مناطق شهر تهران از افق جمعیتی تعریف شده می باشد که در حال ظهور است لذا باید تلاش کنیم تا دوره جدید را با همان مشکلات پیشین آغاز نکنیم؛ چرا که در این صورت به همان نتایج اشتباه سابق خواهیم رسید.

    حناچی با اشاره به این که در آستانه بررسی برنامه سوم شهرداری هستیم که به زودی در شورای اسلامی شهر مطرح می شود، خاطرنشان کرد: فرصتی استثنائی پیش آمده که بتوانیم برنامه‌ها را با هم، هم سو کرده و دوره جدیدی را برای برنامه‌ریزی شهر تهران آغاز نماییم، لذا باید توجه نماییم که در گذشته با چه مشکلات و چالشهایی روبرو بودیم و کدام مسائل باعث شده است تا با مشکلات موجود مواجه باشیم.

    بنا براعلام روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، وی با اشاره به این که لایحه منابع پایدار از سوی دولت به مجلس ارائه شده است، گفت: این موضوع فرصتی برای پاسخگویی به این سوال است که شهرهایمان با چه منابعی و چگونه باید اداره بشوند که درصورت استفاده درست از فرصت های استثنائی، ضمانت اجرای طرح ها تا حدود زیادی بالا خواهد رفت و نگرانی های ناشی از تأثیرات بودجه بر شهرداری تهران به حداقل خواهد رسید.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی