به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، صبح امروز رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر به‌همراه شهردار منتخب مشهد از پروژه بازپیرایی میدان راه‌آهن بازدید کردند.

محمدهادی مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد پس از این بازدید به گفتگو با خبرنگار ما پرداخت و اظهار کرد: از اواخر بهار سال جاری موضوع بازپیرایی صحن پیشخوان ایستگاه راه‌آهن در دستورکار قرار گرفت؛ عرصه این پهنه 3.5 هکتار بوده که حدود 2 هکتار آن به‌عنوان پلازا شهری و 1.5 هکتار هم برای حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی و اتوبوس اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه ایستگاه راه‌آهن مشهد یکی از عناصر هویت‌ساز شهر است، گفت: نوع معماری و طراحی شهری پیش‌بینی شده برای این مجموعه سعی شده تا متناسب با ایستگاه باشد و حس دعوت‌کنندگی به مسافر القاء کند.

مهدی‌نیا از پیش‌بینی پارکینگی با مساحت 4هزار و 500 مترمربع و با قابلیت 92 جای پارک در این پروژه خبرداد که در اختیار شرکت الیت قرار گرفته است و افزود: در ضلع شرقی میدان، ایستگاه تاکسی با ظرفیت 3900 مترمربع و با قابلیت توقف 100 دستگاه تاکسی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه تمامی زیرساخت‌های لازم، از جمله شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در طراحی‌ها درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: مناسب‌سازی تردد برای افراد سالمند و معلولان مورد تاکید بوده و موضوع بروزرسانی پل عابرپیاده نیز به منظور رفاه حال زائران و مجاوران در دستورکار قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهدمقدس در ادامه با اشاره به المان نصب شده در وسط میدان راه‌آهن، گفت: این المان یکی از خاطره‌انگیز‌ترین نمادهای شهر مشهد است و لذا به صورت کامل بازپیرایی و از نظر معماری و سازه‌ای نیز تقویت شده است؛ برای این امر از طراح اولیه المان دعوت شده که مشاوره های ایشان برای قسمت پایه المان مورد استفاده قرار گرفت.

مهدی‌نیا در تشریح کاربری قسمت پایه المان میدان راه‌آهن، گفت: در این قسمت مقرر شده یک گالری و یا مجموعه‌ای با محوریت فعالیت های هنری و خدمات رفاهی فعالیت نماید.

وی با بیان اینکه وجود گمرک در محدوده راه‌آهن محدودیت های ترافیکی مختلفی ایجاد کرده است، افزود: امیدواریم تحت نظر مدیریت ارشد استان و با همکاری گمرک، راه‌آهن و مدیریت شهری مشهد موجبات انتقال گمرک فراهم شود چراکه موجب کاهش بار ترافیکی، آلودگی هوا و تسریع در تردد خودروهای سواری سبک می‌شود.

وی درخصوص زمان اتمام پروژه نیز تصریح کرد: مدت زمان پیش‌بینی شده برای عملیات اجرایی این پروژه 4 ماه بوده و امیدواریم با مناسب بودن شرایط جوی میدان راه‌آهن در نیمه دی‌ماه تحویل موقت و در دهه فجر افتتاح رسمی شود.