وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    شهر نیوز - در نخستین جلسه گروه تخصصی معماری و شهرسازی پیگیری فعالیت‌های پیشین و پرداختن به آسیب‌های معمارانه در دستور کار قرار گرفت.

    به گزارش هنرآنلاین، در پی تشکیل گروه تخصصی "معماری و شهرسازی" نخستین جلسه این گروه با حضور علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر و همچنین  سید محمد بهشتی شیرازی، رئیس گروه، سعید ایزدی، مهرداد قیومی، کامبیز نوایی، محمدحسن طالبیان و سید محسن حبیبی از  اعضای این گروه و مهدی تاجیک، دبیر گروه با همراهی علی تقوی، معاون علمی و پژوهشی فرهنگستان هنر و محمد سجاد یارزاده برگزار شد.

    در این جلسه، که با یادی از استاد باقر آیت‌الله‌زاده شیرازی، عضو فقید این گروه در سال‌های گذشته آغاز شد، اعضای گروه، ضمن مرور فعالیت‌ها و دستاوردهای پیشین، به طرح موضوعات و آسیب‌های مختلف معماری و شهرسازی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی پرداختند و نقطه ‌نظرت خود را در خصوص برنامه‌های آتی این گروه بر اساس مفاد اساسنامه فرهنگستان هنر، مطرح کردند.

    پیگیری فعالیت‌های پیشین گروه؛ اثرگذاری در جهت همراه‌سازی شوراها و نهادها در عرصه معماری و شهرسازی کشور و همچنین ایجاد اتصالی برای پرهیز از موازی‌کاری نهادها؛ انجام پژوهش‌های مستمر به منظور تعیین متدولو‌ژی معمارانه، تأثیرگذاری در تهیه قانون نظام مهندسی معماری، انتشار متون و تجلیل از مفاخر کشور در زمینه معماری، از جمله مباحث مطروحه در این جلسه بود و در دستورکار گروه تخصصی "معماری و شهرسازی" فرهنگستان هنر قرارگرفت.

    جلسات گروه تخصصی "معماری و شهرسازی"، از این پس به صورت مداوم، با حضور اعضا، تشکیل خواهد شد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی