وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    برنامه های جامع

    ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

    معمارشهر: این طرح جامع ، بیانیه رسمی تصویب شده از نهاد قانونگذاری دولت محلی برای توسعه و حفاظت در آینده است. اهداف را مشخص می کند. شرایط و روند موجود را تجزیه و تحلیل می کند. چشم انداز خصوصیات فیزیکی ، اجتماعی و اقتصادی جامعه در سالهای آینده را توصیف و نشان می دهد. و خط مشی ها و دستورالعمل های در نظر گرفته شده برای اجرای این چشم انداز را بیان می کند.

    طرح جامع، طرح بلندمدتی است که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه بندی مربوط به حوزه های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری و کشاورزی و تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، به سازی و اولویت های مربوط به آن ها تعیین شده و ضوابط و مقررات مربوط به کلیه مواردو همچنین ضوابط مربوط به حفظ بنا و نماهای تاریخی و مناظر طبیعی، تهیه و تنظیم می گردد و برحسب ضرورت، قابل تجدیدنظر خواهد بود.

    برنامه های جامع طیف گسترده ای از موضوعات مرتبط به هم را به روشی واحد در بر می گیرند. یک طرح جامع روابط مهم بین اقتصاد ، حمل و نقل ، امکانات و خدمات جامعه ، مسکن ، محیط ، کاربری زمین ، خدمات انسانی و سایر مولفه های جامعه را شناسایی و تحلیل می کند. این کار را در سطح جامعه و در متن منطقه گسترده تر انجام می دهد. یک طرح جامع با استفاده از افق زمانی حداکثر 20 سال یا بیشتر ، آینده طولانی جامعه را مخاطب قرار می دهد. مهمترین کارکرد یک برنامه جامع ارائه راهنمایی های ارزشمند به افراد در بخش دولتی و خصوصی به دلیل تصمیم گیری در مورد کیفیت زندگی آینده ساکنان فعلی و آینده و محیط های طبیعی و ساخته شده در آنها است.

    همه ایالت ها نیاز به برنامه های جامع دارند. در بعضی از ایالت ها ، قانون توانمندسازی از آنها به عنوان برنامه های کلی (به عنوان مثال کالیفرنیا ، مریلند و آریزونا) یا طرح های اصلی (کلرادو) یاد می کند. در اکثر قانونگذاریهای قادر به دولت ، مواردی که باید در یک برنامه جامع گنجانده شود ، به طور کلی شرح داده شده است. با این حال ، چندین ایالت ، از جمله اورگان و فلوریدا ، محتوای برنامه ها را از طریق قوانین اداری اعلام شده توسط یک آژانس ایالتی ، جزئیات می دهند.

    منبع: برنامه ریزی و توسعه اقتصادی کمیسیون، 1990.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی